top of page

שירותי טלויזיה חכמה באינטרנט: מהו סטרימר ואיך משתמשים בו?

עודכן: 11 באוק׳ 2023

בסרט הישראלי "איים אבודים" (שווה צפייה!) מככבת הסצינה הבאה: המשפחה כולה יושבת בסלון, ואחד מבני המשפחה עומד לצד הטלויזיה ומחזיק בידו אנטנה, תוך שהוא מתאמץ למצוא את הנקודה המדויקת שבה הקליטה היא הטובה ביותר.

נכון, הטלויזיה של היום היא לא הטלויזיה של פעם. אחד השינויים המשמעותיים ביותר שמתרחשים היום בעולם התקשורת הטלוויזיונית הוא השימוש בשירותי סטרימינג (streaming) - הזרמת תוכן טלויזיה באמצעות האינטרנט.

מה זה סטרימר?

מה ההבדל בינו לבין שירותי טלויזיה בכבלים או בלוויין ולמה בכלל אני צריך לדעת את זה? טקבאדי מסבירים, ואתם מרוויחים.

מה זה סטרימר?

סטרימר הוא מכשיר בעל חיבור לאינטרנט (קווי או אלחוטי) המאפשר שידור תכנים בזמן אמת או צפייה בתכנים מוקלטים מראש - משחק כדורסל, סרט, סדרה או תכנית ריאליטי חדשה. קוראים לו סטרימר כי הוא משתמש ביכולת הזרמת המידע (streaming) לצורך הצגתו. חלק מהסטרימרים מאפשרים צפייה בתכנים מאפליקציות מוכרות דוגמת Netflix או Youtube, ואפילו האזנה למוזיקה דרך אפליקציית Spotify. אפשרויות מתקדמות של שירות הסטרימינג הן הקלטת תוכניות והורדת אפליקציות נוספות (ממש כמו שמורידים לטלפון החכם). למעשה, יהיה לנו קל לחשוב על הסטרימר כמעין טלפון חכם המתחבר למסך הטלויזיה.

כיום, חברות כמו Partner, סלקום ואפילו YES מחזיקות שירותי סטרימינג, המאפשרים צפייה בכל ערוצי התקשורת הבסיסיים שכולנו מכירים (11, 12, 13, ערוצי ספורט וסרטים), בנוסף לכל התכונות המתקדמות של הסטרימר שבבעלות כל אחת מהן.

מה ההבדל בין ממיר לסטרימר?

ממירי הטלויזיה המוכרים לנו כיום פועלים קצת (הרבה) אחרת. הם עובדים על תקשורת כבלים / לווין, וככאלה אינם מצריכים חיבור לאינטרנט לצורך הפעלתם. נכון, ישנם ממירים שיודעים גם הם להקליט תכנים כמו שסטרימר יודע, אבל ממיר הוא מה שנקרא בשפה המקצועית "סביבת עבודה סגורה". מה זה אומר? שאם יש לכם ממיר משנת 2004, לא משנה כמה תנסו - הוא לא יתעדכן. היכולות שלו תמיד תישארנה כשהיו, אבל הסטרימר? הסטרימר הוא "סביבת עבודה פתוחה", בדיוק כמו הטלפונים הניידים שלנו. כאשר קיים עדכון לאפליקציה כלשהי, היא תתעדכן אוטומטית ונוכל ליהנות מחווית שימוש עדכנית, משופרת ואיכותית, תמיד וללא מאמץ מצידנו.


מערכת ההפעלה של הסטרימרים

אם כבר השתמשנו בדימוי הטלפון החכם כדי לתאר סטרימר, אז בואו נמשיך: כמו טלפונים חכמים, גם לסטרימר יש מערכת הפעלה - זו יכולה להיות מערכת הפעלה של אנדרואיד או של Apple. כדי לבחור את הסטרימר המתאים ביותר עבורכם, מומלץ לבחור אחד עם מערכת הפעלה זהה לזו שאתם משתמשים בה במכשירים אחרים דוגמת הסמארטפון שלכם. Apple TV, לדוגמא, הוא הסטרימר של Apple ומאפשר לבעלי iPhone אפשרויות ממשק שבעלי אנדרואיד לא ייהנו מהן.


רגע, יש לי ממיר בבית...אפשר להשתמש בו וגם בסטרימר?

לא...אבל גם לא צריך, כי הסטרימר כבר כולל את כל ערוצי התקשורת שמכיל הממיר, כך שאתם כצופים לא תרגישו בהבדל (בעצם כן - תרגישו אותו בכיס).


אה, זה יותר זול? עשו לי סדר - כמה יעלה לי לעבור משירותי טלויזיה בכבלים או בלוויין לשירותי סטרימינג?

אז זהו, שכאן החדשות הטובות באמת. אם התרגלנו לתשלום חודשי מנופח לחברת התקשורת שלנו, כיום אפשר לבחור להתחבר לשירותי סטרימינג ולהפוך כל טלוויזיה פשוטה לטלוויזיה חכמה (ואפילו מאוד).


ומה קורה אם יש תקלת אינטרנט כשאני צופה בסטרימינג?

צריך לשים זאת על השולחן: היתרון של שירותי הסטרימינג הוא גם החיסרון שלו. החיבור לאינטרנט לצורך צפייה בטלויזיה המחוברת לסטרימר הוא הכרחי וצריך להבין ולקבל זאת כאשר ואם בוחרים לעבור לשירותי סטרימינג. יחד עם זאת, גם כאן יש לנו דרכים להפחית את הסיכון לתקלות בחיבור ובקליטת האינטרנט, דוגמת חיבור הסטרימר דווקא באופן קווי ולא דרך רשת ה-Wifi, בירור איכות קליטת האינטרנט באזור מגוריכם ובדיקת מהירות הגלישה שלכם ממש כאן.


שכנעתם. אבל איך עושים זאת?

כתבה זו איננה פרסומת, כך שלא נמליץ על אף חברה. נגיד שכל מה שצריך לעשות הוא סקר שוק בין חברות התקשורת הקיימות. אם תכתבו ב-Google "שירותי סטרימינג" יקפצו לכם כל החברות המובילות בתחום. נכון, זה אף פעם לא מאוד מהנה להתעסק במעברי חברות, רכישות ובירוקרטיה, אך לאחר כמה ימים של בירורים, תיאומים והתקנות תוכלו ליהנות מכל מה שהטרימר יכול להעניק עבורכם - חבילת הערוצים המקורית, חיבור לאפליקציות מתעדכנות כל הזמן של Netflix, Spotify ועוד, הקלטת תכנים, צפייה ב-Youtube וכל זה בחיסכון שנתי אדיר.



ההסבר נהדר וממצה, פתחתם לי את התיאבון ללמוד עוד. איך עושים זאת?









13,816 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page