Lior Aharoni

27 מאי 20213 דקות

בלי פאניקה: היערכות לשינויים במדיניות האחסון של חשבונות Google גוגל מבית אנדרואיד

עודכן ב: 28 נוב 2021

זוכרים שלפני כמעט שנה קיבלנו כולנו הודעה מאיימת מ-Google, לפיה החל מה-1 ביוני 2021 כל התמונות ששמרנו ב-Google Photos יתפסו מקום אחסון? אז אמנם עבר זמן, אבל ה-1 ביוני אוטוטו כאן, וזה בדיוק הרגע לנצל את סוף השבוע הקרוב ולהבין מה לעשות כדי להירגע ולהבטיח את שלום תמונותינו.

מהי המדיניות החדשה של גוגל Google לגבי אחסון? האם צריך לדאוג מבחינת אבטחת מידע? לאט לאט, אנחנו כאן כדי להסביר.

איך הכל התחיל, או: מה זה בכלל Google Photos?

בשנת 2015 השיקה Google אפליקציה חדשה וחינמית לחלוטין: Google Photos. מדובר במגירה אחת בתוך ארון האחסון הענק ש-Google מעמידה לרשות כל אחד בעל חשבון Google, בה ניתן היה לגבות את כל התמונות מהטלפון שלנו, כך שלא יתפסו מקום על גבי המכשיר עצמו. Google, במהלך שנראה כאילו "בעל הבית השתגע", הצהירה כי כל התמונות שיגובו באפליקציה זו באיכות גבוהה לא ייחשבו בשקלול נפח האחסון שהיא מקצה לכל אחד מאיתנו (15GB). זה קצת כמו שיאפשרו לכם לעמוד בקופת אקספרס עם שתי עגלות: אחת ובה עשרה מוצרים בלבד, ועוד אחת שבה כל מוצר לא נחשב במניין הרכישה. מה, לא תעמיסו?

אבל אין מתנות חינם. הרעיון מאחורי המהלך המבריק של Google היה לגרום לנו להשתמש, להתמכר ואז להתקשות בגמילה כאשר היא מכריזה שיש תוקף לכל הטוב הזה. אז נכון, עד ה-1 ביוני כל תמונה שהעליתם לאפליקציה של גוגל לא נחשבת (וגם לעולם לא תיחשב) במניין האחסון, אבל מעתה והלאה - כן.

1. איך מעלים תמונות לאפליקציית Google Photos?

את האפליקציה של Google ניתן להוריד לכל מכשיר: Apple או Android.

ההורדה נעשית באמצעות כניסה לחנות האפליקציות בטלפון וחיפוש שם האפליקציה (בעברית או באנגלית).

לאחר התקנתה, תתבקשו לבצע כניסה ראשונית ובה תזינו את כתובת חשבון Google שלכם (סביר להניח שהטלפון שלכם כבר מחובר ורק תצטרכו להקליק על כתובת המייל שלכם, אם לא - הזינו שם משתמש וסיסמה).

מרגע שנכנסתם לחשבון Google שלכם, תוכלו לבחור לגבות את התמונות והסרטונים שלכם באחת משתי דרכים:

האיכות חשובה מהכמות? בחירת אפשרויות גיבוי תמונות בגוגל

1. איכות גבוהה: גיבוי יותר קבצים באיכות טיפהל'ה נמוכה מהמקורית. כל קובץ שיגובה בדרך זו עד ה-1 ביוני 2021, לא ייכלל בנפח האחסון החינמי של חשבון Google, גם לא לאחר התאריך הנקוב.

2. האיכות המקורית: גיבוי באיכות הגבוהה ביותר. דרך זו מאפשרת לכם לשמור על איכות הקבצים המקורית, אבל לכל דבר יש מחיר: האיכות תעלה לכם בנפח אחסון, כך שקבצים שתחליטו לגבות בדרך זו כן ייכללו במסגרת האחסון החינמי של Google, לא משנה אם גובו לפני או אחרי ה-1 ביוני 2021.

יודעים מה? הכנו לכם סרטון הסבר לבעלי אנדרואיד וגם לבעלי iPhone, שלא יהיו תירוצים.

בעלי iPhone? כך תתכוננו לשינויים במדיניות Google Photos:

בעלי Android? כך תתכוננו לשינוים במדיניות Google Photos:

ומה לגבי ניהול מקום האחסון לאחר גיבוי התמונות?

טוב ששאלתם. למעשה, גיבוי התמונות הוא השלב הראשון בתהליך, ולאחריו חשוב להבין כיצד לנהל את האחסון. כלומר - איך לבדוק כמה מקום אחסון יש לי ואיך לפנות קבצים אם קיים מחסור במקום האחסון.

גם כאן יש שתי אפשרויות:

1. פינוי קבצים באופן ידני, ע"י סימון תמונות וסרטונים והעברתם לפח האשפה. נחמד, אבל כבר הבנו שהעולם הטכנולוגי מאפשר לנו דרכים קצת יותר יעילות לנהל קבצים, אז בואו נכיר את אפשרות 2.

2. פינוי קבצים דרך אפליקציית ניהול האחסון Google One. האפליקציה זמינה במכשירי אנדרואיד ובחלק ממכשירי Apple, כך שבאופן כללי נמליץ לכם לנהל את מקום האחסון שלכם דרך המחשב (שם זה תמיד עובד, לא משנה איזה סוג טלפון חכם יש לכם).

גם כאן הגדלנו ראש והכנו סרטונים לכל סיטואציה:

בעלי Android? כך תפנו מקום אחסון באפליקציית Google Photos באופן ידני:

וכך תעשו זאת באופן חכם ויעיל באמצעות אפליקציית Google One:

בעלי iPhone? דאגנו גם לכם: כך תפנו ידנית קבצים מ-Google Photos:

וכאמור, ניהול אחסון חשבון Google הרבה יותר נוח דרך המחשב:

יש לי יותר מדי תמונות. עדיף לי לשלם כמה שקלים בחודש ולהרחיב את נפח האחסון שלי בחשבון Google. איך עושים זאת?

כמובן ש-Google, כמו כל חברה, לא תתנגד לקבל מכם כמה גרושים. והאמת? יש כאלה שזה חוסך להם כאב ראש. אם אתם נמנים על אוכלוסייה זו, ניתן להיעזר באפליקציית Google One גם כדי לרכוש מקום אחסון נוסף, במנוי חודשי או בתשלום שנתי מוזל. איך עושים זאת? תופתעו לדעת שהכנו לכם סרטון בנושא:

וואו, תודה! יש לכם עוד הסברים מגניבים כאלה שיאפשרו לי להבין טכנולוגיה ודיגיטל?

שמחים ששאלת! בשביל זה אנחנו כאן - מוזמנים להציץ בעוד כתבות והסברים שהכנו במיוחד עבורכם, ובנוסף להמשיך ללמוד איתנו גם בצורה מקצועית, מותאמת אישית, בקבוצות קטנות או באופן פרטני.

    1686
    6