top of page

איך עושים צילום מסך במחשב ואיך שולחים אותו דרך וואטסאפ WhatsApp או ג'ימייל Gmail?

עודכן: 11 באוק׳ 2023


צילום מסך מחשב: לא מסובך כמו שחשבתם

בטח כבר יצא לכם להיתקל בבקשה "תוכל לשלוח לי צילום מסך של המחשב שלך?".

אם היינו מקימים לתחייה את הרצל, בן-גוריון או אבא אבן, הם בטח היו רצים לצלם השכונתי על מנת לקבל את עזרתו בצילום המסך (אחרי שהיו מבינים מה זה לעזאזל מסך), אבל אתם...אתם כבר יודעים שצילום מסך הוא כינוי לפעולה שבה ניתן ללכוד תמונת מצב של מסך המחשב ברגע נתון, על מנת לשתף אותה באמצעים שונים.



אז למה צריך לדעת לעשות צילום מסך, איך עושים זאת במחשב ואיך שולחים את צילום המסך דרך דוא"ל ודרך WhatsApp וואטסאפ? בשביל זה אנחנו כאן!


למה צריך לצלם מסך?

צילום מסך מאפשר לנו לשתף אדם שלא נמצא אתנו פיזית מול המחשב שלנו (בן משפחה, טכנאי, חבר או קולגה) במה שאנו רואים על גבי המסך. צילום מסך היא הדרך המהירה ביותר להסביר מה אנחנו רואים על המסך בלי לדבר יותר מדי, כך שבמקום להסביר לבן משפחה "אני רואה על המסך הודעה שכתוב בה X, מה לעשות?", ניתן פשוט לצלם את המסך ולהתפנות לתפעול האירוע ביתר קלות.


אז איך עושים את זה?

בימינו, לכל מכשיר מחשב יש יכולת מובנית לצילום מסך, כך שלא צריך להתקין תוכנה על מנת לעשות זאת, אלא רק לעקוב אחר המדריך המוסרט שהכנו לכם (מופיע בתוכן כתוב וכן כסרטונים לאורך מאמר זה).

 

למשתמשי Windows 7 ו-Windows 8:

צילום מסך דרך מקש ה-PrintScreen במקלדת: מקדמת דנא מכילה מקלדת המחשב מקש בשם PrintScreen, שכשמו כן הוא - נועד לצילום המסך. יכול להיות שאצלכם גם כתוב PrtScn או PrtSc שהם קיצורים למונח המקורי. לחיצה על מקש זה תצלם אוטומטית את מה שאתם רואים על גבי המסך שלכם. למעשה, אתם לא תרגישו שקרה משהו, אבל מאחורי הקלעים המחשב הכניס לזיכרון שלו צילום של המסך ברגע הלחיצה על PrintScreen. מה עושים עכשיו? פותחים את כלי הצייר של המחשב (בסרטון הבא נסביר כיצד למצוא אותו) ובצייר לוחצים על "הדבק". כעת תוכלו לראות את צילום המסך שלכם ותוכלו לשמור אותו ע"י לחיצה על קובץ --> שמור בשם --> אתרו את המיקום בו תרצו לשמור את הקובץ (מומלץ ליצור תיקיה בשם "צילומי מסך" שאליה תוכלו להעביר את הקובץ, למען שמירה על הסדר ואיתור הקובץ בקלות כשתעברו לשלב השליחה שלו) --> שמור או save.


מקש PrtScn
 

למשתמשי Windows 8.1 ומעלה (Windows 10, Windows 11)

שילוב המקשים Winkey+PrintScreen: החיים שלכם הפכו קצת יותר קלים ממערכות הפעלה קודמות של Windows בעקבות שינוי משמעותי שביצעה Microsoft במערכת ההפעלה שלה. בעזרת שילוב לחיצות על שני מקשים, תוכלו באופן אוטומטי לשמור צילום מסך לתיקיה ש-Microsoft ייעדו לכל צילומי המסך שלכם. איך עושים זאת?

לוחצים על מקש Windows (נמצא בחלק השמאלי התחתון של המקלדת, לעתים גם כתוב עליו start) ובעודו לחוץ מוסיפים לחיצה על מקש PrintScreen. כך זה נראה:

צילום מסך מחשב בכפתור מקלדת
שילוב מקשים winkey+PrintScreen לצילום מסך ושמירה אוטומטית במערכות הפעלה מתקדמות של Windows

כעת כנסו לסייר הקבצים (או לכל תיקייה שהיא במחשב) ובחרו בנתיב הבא: מחשב זה --> תמונות --> צילומי מסך. צילומי המסך שלכם נשמרים אוטומטית בתיקיה זו ומוכנים לשליחה.


 

למשתמשי MAC (מחשבי Apple):

שילוב המקשים Shift+Command+3: שימוש בשילוב מקשים אלה ישמור אוטומטית את צילום המסך הנוכחי על גבי שולחן העבודה שלכם, משם תוכלו לשלוח אותו למי שתרצו ואיך שתרצו.

 

אוקיי, תודה, הבנתי. אבל מה עושים עכשיו? איך שולחים את צילום המסך?

ניתן לשלוח את צילום המסך במגוון דרכים, אלה שתי הדרכים הקצרות והחכמות ביותר:

א. שליחת צילום מסך דרך Gmail או כל דוא"ל בבעלותכם:

נכנסים לדוא"ל בבעלותכם, ומצרפים את צילום המסך כמסמך למייל חדש:


ב. שליחת צילום מסך דרך WhatsApp web: ניתן להתחבר ל-WhatsApp דרך המחשב (כדי ללמוד איך לעשות זאת לחצו כאן), ואז לשלוח את צילום המסך ממש כמו כל תמונה שאנו שולחים ב-WhatsApp:


נפתח לכם הרעב ללמידה דיגיטלית? מוזמנים להמשיך ללמוד איתנו באופן מקוון או עד הבית! לפרטים לחצו:









108,257 צפיות
bottom of page