top of page

בית חכם - מה זה בכלל?

עודכן: 27 בינו׳ 2020



בית חכם (Smart Home) הוא בית שכל המערכות שלו מחוברות לממשק אחד כדי לשלוט באופן אוטומטי ולייעל פונקציות חשובות בבית, כגון: בקרת טמפרטורה, תאורה ואבטחה. ניתן לשלוט מרחוק בפונקציות השונות של הבית החכם באמצעות הטלפון, הטאבלט, המחשב או מערכת נפרדת בתוך הבית.

ב-2020 צפויים להיות יותר מ 20 מיליארד מכשירים חכמים לבית ברחבי העולם כולו ! המפתח למכשירים אלו הוא הממשק. הממשק והשימושיות שלו הכרחיים להצלחת התהליך, הן עבור הצרכנים והן עבור הספקים שמספקים פתרונות לבתים חכמים.


מה קורה בישראל ?

הבית החכם נכנס לחיינו לפני לא מעט זמן, אבל טרם הוטמע בצורה נרחבת בישראל בצורה שרבים ציפו שיקרה. מספר מחקרים מלמדים שהצרכנים עדיין חוששים להטמיע מערכות של בית חכם בבתיהם ממספר סיבות מרכזיות –

1. חוסר ידע – צרכנים לא מכירים את היכולות של מכשירי בית חכם, וגם מי שמכיר נתקל בחסמים גבוהים לגבי איפה ניתן לרכוש וכיצד ניתן להתקין ולהגדיר את המכשירים בהתאם לצרכיו.

2. חשש טכנולוגי – "מה יקרה אם" היא אחת השאלות השכיחות ביותר בכל הנוגע לבית החכם. כבני אדם, אנחנו חוששים באופן טבעי שהטכנולוגיה לא תעבוד בבית שכל כך יקר ללבנו (מה יקרה אם לא נוכל להדליק את האורות בבית?!)

3. עוזרות קוליות - Alexa / Apple Homekit / Google Home טרם תורגמו לעברית, ומכשול השפה מורגש היטב. ברור כי ברגע שהעוזרות הקוליות יפעלו בעברית תהיה חדירה מסיבית של מכשירי אודיו שיתרמו להחדרה של מערכות בית חכם לבתים של כולנו.


מה ניתן לבצע בעזרת בית חכם ?


נוחות

המערכת מאפשרת לבצע פעולות שגרתיות, כגון הדלקת אורות או כיבויים באופן אוטומטי וללא מגע אדם, דבר שמגביר את נוחות השימוש באמצעים אלה בבית. המשתמשים יכולים לתזמן פעולה לקראת חזרתם אל הבית (לדוגמה, הפעלה וכיבוי של מזגן או דוד חימום). רמת תחכום גבוהה יותר יכולה לעשות שימוש בזיהוי בעזרת GPS. לפעולות אלו יש פוטנציאל להשגת חיסכון באנרגיה.

בין מערכות הבית שמקובל לחברן למערכות בית חכם:

מערכת התאורה, תריסים ווילונות

דלתות ושערים (שער לרכב)

מערכות חימום המים ומיזוג האוויר

מערכת האזעקה ואבטחת הבית (מצלמות, גלאי תנועה, מערכת כריזה)

תקשורת ובידור: מערכת הטלוויזיה בכבלים, רשת האינטרנט הביתית ומערכות קולנוע ביתי, מוזיקה ווידאו

מערכת השקיה

מכשירי מטבח (קומקום, תנור) ומכשירי חשמל ביתיים (מכונת כביסה)




חסכון באנרגיה

בית חכם עוזר לנו גם לחסוך באנרגיה, לחזק את האבטחה הביתית ופשוט שיהיה לכולנו יותר נוח.

ע"י חיבור מכשירים לבית החכם, המכשירים יוכלו לתקשר אחד עם השני, ולפעול בצורה שתעזור לנו לחסוך באנרגיה. לדוג' – הנמכת החימום ברגע שאף אחד לא נמצא בבית בצורה אוטומטית, או הדלקה של האור רק כאשר יש מישהו בחדר. בנוסף, ניתן לתזמן הדלקה של מכשירים מרחוק בשעה מסוימת או כאשר אתם בדרככם הבייתה, לדוגמא – הדלקת הדוד כאשר אתם בדרככם הבייתה. יש עוד המון דוגמאות שיעזרו לכולנו לחסוך באנרגיה ובחשבון החשמל ע"י שימוש נכון באנרגיה שאנחנו צורכים.

חשוב לציין שהמערכות החכמות הם מערכות לומדות, שבהתאם להתנהלות היומיומית שלכם ידאגו להפעיל את עצמם בהתאם לסדר היום שלכם.


אבטחה

בעזרת מכשירי בית חכם אתם יכולים לקבל מידע אינסופי לגבי הנעשה בבית השלכם. תחום האבטחה הוא נדבך חשוב בכל הקשור למכשירים חכמים. מספר דוגמאות – מצלמה חכמה שמתקינים מחוץ לדלת ולהעניק לה שליטה מלאה על מי נכנס ומי יוצא מהבית. ניתן גם להתממשק לחברות האבטחה ברגע שמישהו לא רצוי מנסה להכנס. בנוסף, מצלמות חכמות מאפשרות לנו לשלוט בנעשה בתוך הבית, לדעת האם הילדים חזרו הבייתה מבית ספר ומתי.


לסיכום

כמו שניתן להבין היתרונות להתקנת בית חכם הם מגוונים אך מתבססים סביב שלוש עקרונות מרכזיים – נוחות, חסכון באנרגיה ואבטחה.

רבים טרם הפנימו את היכולות הרבות ורואים במכשירי בית חכם כמשהו יקר שהשימוש בו אינו ברור. בפועל, בית חכם הרבה יותר נגיש היום וניתן למצוא מכשירים במחירים זולים.

אנחנו ב - TechBuddy נוכל לסייע לכם באפיון הצרכים שלכם, בהמלצה על המכשירים הכי איכותיים וזולים עבורכם, בהתקנה והגדרה של מכשירים חדשים או ישנים ופתרון תקלות במכשירים שכבר רכשתם.



 

רוצים להתחיל אך לא יודעים איך?

הבית החכם חכם מדי?

הזמינו מומחה טכנולוגי עד הבית בלחיצת כפתור!



821 צפיות
bottom of page