ביטוח לאומי - הדרכת שירותים דיגיטליים

בשנים האחרונות, "ביטוח לאומי" התקדם משמעותית מבחינת היכולת לצרוך את שירותיו באופן דיגיטלי ללא צורך להגעה לסניפי הביטוח. אם פעם היינו חייבים להמתין שעות בסניפים השונים על מנת לקבל שירות, היום, לאחר השקעה מאסיבית של הביטוח הלאומי בתהליכי דיגיטציה, ניתן לצורך שירותים דרך הדיגיטל, באופן ברור ובצורה נוחה. במדריך הבאה נסקור את הפונקציות השכיחות באתר הביטוח הלאומי וניגע בנושאים הבאים -


  1. העמוד הראשי וסוגי התפריטים

  2. אזור התשלומים

  3. 3. איתור סניף וקביעת תורים

  4. האזור האישי

  5. אזור הטפסים


עמוד הבית


לאתר עמוד הבית נגיע ע"י כניסה לקישור הבא - https://www.btl.gov.il.

זהו אתר הבית של הביטוח הלאומי, דרכנו ניתן להתחיל לקבל מידע ולצרוך שירותים שונים.

את הניווט נבצע ע"י מספר תפריטים שכדאי להכיר.


  1. סרגל החיפוש - בו ניתן לרשום ולחפש בטקסט חופשי כל ערך שנרצה.

  2. תפריט ראשי - התפריט הראשי בנוי מארבע קטגוריות - מיצוי זכויות, קצבאות והטבות, דמי ביטוח וצור קשר. כל אחד מהנושאים מכיל מספר נושאים נוסף שיפתחו ברגע שנקליק עם העכבר עליו.

  3. תפריט פעולות מרכזיות - מסייע לנו להגיע במהירות לשלושת הפעולות הנפוצות באתר - סניפים, תשלומים ושירות אישי.

  4. לחצן הנחיות קורונה - מידע עדכני והנחיות רלוונטיות בעקבות הקורונה.

  5. רשימת פעולות שכיחות באתר - חשוב מאוד להכיר את לחצני "הטפסים ואישורים" ו - "זימון/ביטול תור לסניף". לא מצאתם את מה שחיפשתם? ניתן ללחוץ על לחצן פעולות נוספות שמופיע בתחתית הרשימה.



מסך התשלומים


לחיצה על "תשלומים" בתפריט הפעולות המרכזיות תיקח אותנו למסך התשלומים בו ניתן לשלם עבור מגוון שירותים כמו תשלום משק בית, תשלום מבוטח עצמאי או שאינו שכיר ועוד.


מסך הטפסים והאישורים


אל עמוד הטפסים והאישורים נגיע ע"י לחיצה על "טפסים ואישורים" תחת סרגל הפעולות השכיחות באתר.

באתר זה תוכלו להדפיס ולהזמין טפסי תביעה לקצבאות וטפסים בנושא ביטוח וגבייה וכן אישורים על זכאות לקצבאות. חלק מהטפסים ניתן למלא באופן מקוון ולשגר לסניף.

במסך שיפתח לפנינו נוכל לבחור בין טפסים, אישורים והגשת תביעות אונליין.


דוג' למסך הטפסים בו ניתן לבחור את הטופס הרלוונטי ע"פ רשימת הנושאים



איתור סניפים


בתפריט "פעולות מרכזיות" ניתן למצוא את לחצן סניפים אשר יפתח לנו את מסך איתור הסניפים. ניתן להקיש בשדה החיפוש את הישוב הרלוונטי לנו או לחפש בעזרת רשימת הסניפים השונה.


זימון תורים


לאחר לחיצה במסך הבית על כפתור זימון/ביטול תור לסניף תחת תפריט "פעולות שכיחות" נגיע למערכת קביעת התורים של ביטוח לאומי.

השלב הראשון הוא הזדהות ע"י הקשת מס' תעודת הזהות שלנו, לחיצה על "המשך" ולאחר מכן נתבקש להזין את מספר הטלפון שלנו ושוב ללחוץ על "המשך".


לאחר תהליך הזיהוי הקצר נתבקש לבחור מה בדיוק נרצה לבצע כדי - לדוג' "גביה - תיק אישי".

בשלב זה נבחר את המיקום המבוקש לקבלת השירות. נוכל לבצע זאת ע"י חיפוש בשדה החיפוש (לדוג' נחפש "תל אביב" או ע"י הקשה על אחת מהכתובות המופיעות מתחת לשורת החיפוש. שימו לב כי ניתן לגלול מטה ולראות מיקומים נוספים.


בשלב השלישי נבחר את השירות המבוקש. שימו לב כי השירותים הניתנים בכל סניף משתנים בהתאם לסניף שבחרנו.



לאחר בחירת השירות נבחר את נושא הפגישה מתוך רשימת הנושאים. בצילום מסך למטה בחרנו את "סטודנטים ותלמידי ישיבה" כנושא הפגישה.


השלב הכמעט אחרון הוא לבחור את תאריך ושעת הפגישה. שימו לב כי המערכת תציע לנו רק תאריכים ושעות פנויים ונצטרך להתאים את עצמנו לזמינות של הסניף והשירותים שבחרנו.

זהו, כעת נותר רק לאשר את פרטי הפגישה וללחוץ על כפתור "קבע פגישה". אנו נקבל הודעת סמס עם פרטי ההזמנה ונוכל להגיע לסניף המבוקש בתאריך שתיאמנו ולקבל שירות ללא צורך להמתין בתור.



שירות אישי - מסך כניסה


אחת מהאפשרויות השימושיות ביותר באתר הביטוח הלאומי הוא כניסה לאזור האישי שלנו וביצוע פעולות אישיות שרלוונטיות לפרטי הזהות שלנו. על מנת להיכנס לאזור האישי נצטרך ללחוץ על כפתור האזור האישי בעמוד הבית ולהגיע למסך הכניסה בו נתבקש להזין את מספר הזהות שלנו, קוד משתמש וסיסמה. אם זהו כניסתכן הראשונה, תתבקשו לבצע רישום ראשוני לאתר האישי אותו תוכלו לבצע ע"י לחיצה על כפתור הירשמו עכשיו.

אנו נגיע למסך ההרשמה בו נתבקש לבצע תהליך קצר של רישום ראשוני לאחריו נקבל לתיבת המייל שלנו ו/או מסרון את קוד המשתמש והסיסמה שלנו לחיבור לאזור האישי. לתמיכה טכנית טלפונית ניתן לפנות למוקד התמיכה של הביטוח הלאומי במספר 04-8812245 בין השעות 8:00 ל - 17:00.



שירות אישי - מסך ראשי

לאחר שהתחברנו לאזור השירות האישי נוכל להתחיל לבצע מגוון פעולות אישיות כגון - עדכון פרטים אישיים כמו פרטי הבנק ופרטי התקשרות, בירור נתוני ביטוח, מגוון פעולות בתחום האבטלה כגון אישורים, בירור, הגשת תביעה, נושאי גבייה שונים, אישורים, מכתבים ועוד.


את הפעולות השונות ניתן לבצע בעזרת התפריט העליון ובעזרת ניווט בתפריט בצד ימין אשר פותח מגוון תתי נושאים.


לסיכום -

  1. אתר ביטוח לאומי התקדם שנות אור בשנים האחרונות ומעניק לנו את האפשרות לבצע כמעט הכל מרחוק דרך הדיגיטל.

  2. הפעולות השכיחות באתר הן הגשת תביעות, כניסה לאזור האישי וביצוע מגוון פעולות, תשלומים, הורדת טפסים ואיתור סניפים.

  3. על מנת להיכנס לאזור האישי יש לבצע תהליך הרשמה קצר לאחריו נקבל את הססמא שלנו וקוד הכניסה.

  4. אנו ממליצים לשוטט באתר כדי שתוכלו להכיר את הפונקציות השונות ולהיעזר בכלים הדיגיטליים של הביטוח הלאומי.

מוזמנים להמשיך לטייל במרכז ההדרכה שלנו.

תמיד פה בשבילכם,

TechBuddy

התקשרו: 073-3966301 או מלאו את הפרטים:

arrow&v
  • White LinkedIn Icon

© 2020 TechBuddy IL | All Rights Reserved.

Spain.png
Round-swedish.png
England.png
83-836455_bc-efferen-1920-e-germany-flag

073-3966301

0