top of page
  • תמונת הסופר/תSagi T

שמים קץ לסים, עוברים לeSIM

עודכן: 22 בדצמ׳ 2019



נתחיל מהבסיס- מהו בעצם סים?

כרטיס הSIM (קיצור של Subscriber Identification Module) הוא שבב קטן שמשמש כאמצעי זיהוי אל מול חברת הסלולר. לכל אחד מהשבבים הללו יש מספר מזהה באורך של בין 19-20 ספרות, אליו יצומד מספר הטלפון שלנו במערכות חברת הסלולר.

מעבר לשימוש כאמצעי מזהה אל מול חברת הסלולר, הכרטיס יכול לשמש לאחסון של מספר אנשי קשר, אך אנחנו לא ממליצים על כך מכיוון שהSIM יכול להינזק מה שיגרום לאובדן המידע.


השבבים הללו פותחו בתחילת שנות התשעים של המאה שעברה, שזו דרך יפה לומר שהם כבר מבוגרים למדי.

בראשית הדרך, הכרטיסים עליהם הוטבעו השבבים היו בגודל 8X5 ס"מ. עם ההתקדמות בשוק הסלולר, השבבים והכרטיסים עליהם הוטבעו תפסו פחות ופחות מקום. היום התקן המקובל לשבבים הללו נקרא "נאנו-סים" ומגיע בגודל של 1.2X0.8 ס"מ.


אז מהו eSIM ולמה זה טוב לי?

כלקוחות חברות סלולר, נדרשנו עד היום להחליף כרטיסי SIM בכל פעם שעברנו בין חברות סלולר.

והיום, עם התחרות ההולכת וגוברת בשוק הסלולר, במדינה בה מחירי חבילות הסלולר הם מהנמוכים בעולם (מקום 11 מתוך 230 לפי MGM Research), יש סיכוי סביר שנזכה להחליף כרטיסי SIM כמה וכמה פעמים במשך חייו של מכשיר סלולרי אחד.

הeSIM (קיצור של Embedded SIM), שהוא שבב SIM המוטמע בתוך הטלפון, יעזור לנו בדיוק במקרים הללו. במידה ונרצה לעבור בין חברות סלולר, כל שנידרש הוא לעבור תהליך זיהוי קצר שבסופו יעבור הקו שברשותנו בין החברות.

אבל זה לא הכל.


מכשירים חכמים כמו ה Apple Watch מתחילים לעבוד עם eSIM המאפשר קישור של המכשיר הלביש אל מכשיר אייפון קיים ואל קו קיים.

המשמעות? אין צורך לקחת את הטלפון לריצה, כל מה שצריך זה שעון. השיחות, ההודעות ואפילו הוואטסאפ יופיעו על השעון ויאפשרו תקשורת מלאה מרחוק.


איפה נרשמים ובכמה?

חברות הסלולר בארץ רק התחילו לאמץ את הטכנולוגיה ובשלב זה ניתן להכניס לרשתות התומכות מכשירים מאוד מסוימים דוגמת Apple Watch.

המחירים משתנים בין חברה לחברה, לכן נמליץ ליצור קשר עם המפעיל הסלולרי כדי לבדוק כמה תשלמו על קו ה- eSIM.


הדודים נוסעים לארה"ב, לבקש שיעמיסו?

חשוב להבין שמגבלות התדרים החלות על מכשירי סלולר אחרים, חלות גם על מכשירי הקצה הללו.

לכן, וודאו לפני שאתם רוכשים כל מכשיר שהוא אכן תואם לתדרים השונים הנתמכים במפעילת הסלולר שלכם/ן.

איך אפשר לעשות את זה? פשוט מאוד.

אתרו את מספר הדגם של המכשיר אותו תרצו לרכוש וחפשו אותו ברשת בצירוף המילים "cellular bands" או היכנסו לאתר GSMARENA, חפשו את דגם המכשיר ובדקו תחת לשונית "Network" באלו רשתות המכשיר יכול לעבוד.

לאחר מכן, השוו את המידע שהתקבל עם המפעילה הרלוונטית בארץ, באמצעות הטבלה הבאה. פשוט בחרו במפעילה הרלוונטית כדי לקבל את כל המידע.

התדרים מבלבלים? מומחה טכנולוגי עד הבית יסדר הכל!


589 צפיות
bottom of page