top of page

רוצים לצמצם את זמן המסך שלכם?! גוגל וסמסונג יעזרו!

אחד השלאגרים האחרונים בתחום הטכנולוגיה הינו המונח Digital Wellbeing - רווחה דיגיטלית. זהו מונח שאפילו חברות הטכנולוגיה הענקיות Google ו-Samsung, משקיעות זמן ומאמצים בכדי לנסות לעזור למשתמשים שלהם לאזן את הגבול בין צריכת טכנולוגיה בריאה לבין כזו שכבר לא.

כדי שתוכלו גם אתם למצוא את האיזון הנכון, הכנו לכם מדריך על אפליקציית "שימוש חכם בדיגיטל" של סמסונג-Samsung

כדי שאתם תשלטו בטלפון ולא הוא בכם!




תוכן עניינים:


הקדמה - מה זה בדיוק Digital Wellbeing?


בשנים האחרונות הטכנולוגיה הופכת חלק אינטגרלי יותר ויותר בכל היבטי החיים שלנו, החל משעון חכם ועד הבית החכם והכל מקושר בסופו של דבר לטלפון החכם. בהרבה מקרים שימוש יתר בטכנולוגיה עלול להסיח את דעתנו מהדברים החשובים לנו באמת. כמה פעמים קרה לכם שבאמצע השיחה הייתם תקועים בתוך הטלפון בלי יכולת להוריד את העיניים מהמסך וכאילו היינו בשיחה אבל על מצב של טייס אוטומטי, לא באמת הקשבתם והתרכזתם בבנאדם שמולכם או מעבר לקו הטלפון? כמה פעמים קרה שלקחתם את הטלפון "רק לדקה" ופתאום מצאתם את עצמכם שורפים שעה וחצי מזמנכם היקר בצפייה בסרטונים של חתולים?

בעזרת שימוש באפליקציה כמו Digital Wellbeing - "שימוש חכם בדיגיטל" תוכלו ללמוד על הרגלי השימוש שלכם בסמארטפון ולמצוא דרך לשלוט בהם.

מחקר שפורסם בשפה האנגלית מדבר על ההשפעות השליליות עקב שימוש יתר במכשיר הסלולר, בין היתר תופעות של דיכאון, הפרעה טורדנית כפייתית,דימוי עצמי נמוך, בעיות שינה, הרגלי אכילה לא בריאים ועוד.

סיכום של מסקנת המחקר, שימוש מוגזם בסמארטפון קשור לשינויים פסיכיאטריים, קוגניטיביים, רגשיים, רפואיים ומוחיים.

המודעות והמחקרים בתחומים האלה בעצם היו הטריגר לחברות גדולות לקדם אורך חיים מאוזן וכלים שיעזרו להתמודד עם האתגר.

לגוגל יש אפילו אתר מיוחד שמוקדש כולו לעזור לכם להתמודד עם אתגרי ההתמכרות לטכנולוגיה.

(נ.ב. מי מכם שלא קורא\ת אנגלית יכול\ה ללחוץ עם כפתור ימני בעמוד של האתר ולבחור "תרגם לעברית")


מהי אפליקציית שימוש חכם בדיגיטל?

מדובר באפליקציה מובנית בתוך מערכת האנדרואיד שמאפשרת ניתוח הרגלי צריכה בטלפון. באמצעות האפליקציה ניתן לבחון כמה זמן ביליתם באפליקציה כזו או אחרת גם ברמה שבועית וגם ברמה יומית.

בעזרת האפליקציה ניתן להגדיר מצבי מיקוד, כלומר - ניתן לקבוע מה האפליקציות שיהיו פעילות במצב כזה או אחר.

לדוגמה, בזמן העבודה ניתן להגדיר שאפליקציות שקשורות לרשתות החברתיות לא יהיו זמינות ובכך תצמצמו הפרעה ותוכלו להתרכז במשימות שקשורות למה שבאמת חשוב.


מדריך שימוש באפליקציית Digital Wellbeing - שימוש חכם בדיגיטל של סמסונג



  • על מנת לפתוח את האפליקציה יש להיכנס לאפליקציית ההגדרות בטלפון, לגלול למטה עד לכותרת "שימוש חכם בדיגיטל וללחוץ עליה

  • בואו נכיר את הממשק:

שימו לב שסעיפי ההסבר מסודרים בהתאם למספרים המופיעים בתמונות


אפשרויות של אפליקציה שימוש חכם בדיגיטל, איך לבדוק זמן שימוש באפליקציות ולהגדיר מצב שינה
הסבר על ממשק האפליקציה שימוש חכם בדיגיטל

  1. דוח שבועי מראה כמה זמן ובאילו אפליקציות השתמשתם הכי הרבה בשבוע אחרון

  2. זמן מסך - מראה את את הסיכום שימושים לפי ימים כך שאם ניכנס נוכל לדפדף בין הימים ולראות כמה זמן בילינו באפליקציה מסוימת ביום באותו יום כדי להבין את הרגלי השימוש יותר טוב

  3. יעדים - מאפשר לקבוע יעד מסוים לזמן מסך רצוי, לדוגמה שעתיים ביום. כל פעם שתפתחו את המסך הוא יספור כמה זמן ניצלתם ויראה לכם את יתרת הזמן ליעד שקבעתם.

  4. טיימרים של יישומים - מאפשר לבדוק כמויות של שימוש באפליקציה מסוימת לפי ימים. ההבדל בין הפונקציה זמן מסך לזו שפה אתם לא תראו השוואה עם אפליקציות נוספות אלא נתונים של אפליקציה ספציפית בלבד מתוך רשימת האפליקציות המותקנות במכשיר.

  5. דרכים להתנתק - מאפשר ליצור מצבים שונים כמו "עבודה" או "זמן מנוחה" ולקבוע מה האפליקציות שיהיו זמינות במצבים האלה ואפילו להגדיר שעות אוטומטיות מתי המצב יכנס לתוקף.

  6. מצב שעת שינה - נותן אפשרות לקבוע זמן שבו הטלפון נכנס למצב לילה כדי לעזור לכם להתנתק מהרצון העז לגלול בצורה אינסופית בפיד של האינסטגרם על ידי הפעלה של מצב דחור לבן במסך והשתקת התראות מיותרות. ניתן להגדיר שעת התחלה וסיום של מצב זה לדוגמה מ23:00 עד 7:00 בבוקר


צפו בסרטון הדרכה




לסיכום


יש המון מחקרים שבדקו את הנושא של שימוש לא בריא בסמארטפון בגלל השפעות פסיכולוגיות שלפעמים מעבר לשליטתנו. כמו לדוגמה טיקטוק שבנוי בצורה כזו שלא תוכלו להפסיק לגלול.

הפיתרון הוא להעניק למשתמשים כלים אשר יעזרו להם להשתלט על ההרגלים הלא בריאים. בעזרת האפליקציה ״שימוש חכם בדיגיטל״ אני מעודד אתכם לקחת חלק פעיל בשיפור עורך החיים שלכם ולקחת בחזרה את השליטה על הטלפון החכם במקום לתת לו לשלוט בכם.



 

מרגישים שחסר לכם ידע ונסיון בעולם הטכנולוגיה? אנחנו כאן כדי להשלים את הפערים.

בטקבאדי תוכלו ללמוד עם מדריך אישי שיגיע אליכם עד הבית או מרחוק בעזרת תכנית לימודים מותמאת במיוחד עבורכם בשיטה חדשנית שפיתחנו!


















825 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page