top of page
  • תמונת הסופר/תYosi Levi

טיפים חשובים לגלישה בטוחה באינטרנט

עודכן: 12 בינו׳ 2020


לאינטרנט יתרונות רבים, במיוחד לבני גיל ה-50+, אך בשימוש לא נכון עלולות להיות גם סכנות.

קיבצנו עבורכם כאן מספר טיפים שיוכלו לעזור לכם לגלוש בצורה זהירה יותר ברשת האינטרנט.


האינטרנט יכול להיות מקום מסועף, מורכב ומסוכן או לחלופין מקום שאפשר להתקשר עם חברים, להכיר אנשים חדשים וללמוד דברים שמעניינים אותנו, ככל שנהיה ערים יותר ונבין טוב יותר את המתרחש כך נוכל להיות בטוחים יותר.

כמו בחיים האמיתיים, גם ברשת האינטרנט ישנן סכנות, אך כמו בחיים האמיתיים אנחנו מצליחים להימנע מהן על ידי הכרתן. יש לא מעט אנשים שאפילו לא יודעים על מה הם מוותרים כאשר הם נמנעים מגלישה באינטרנט. העולם הוא גדול, אך כאשר משתמשים באינטרנט, פתאום הפרופורציות משתנות ואנשים הופכים קרובים יותר, אנחנו נחשפים לתכנים חדשים ולומדים על פרספקטיבות נוספות בתחומים שמעניינים אותנו.





אז מהם הכללים עליהם עלינו להקפיד כאשר אנחנו מחליטים לגלוש באינטרנט:


1) חשוב לשים לב איזה מידע אתם משתפים ועם מי, יש לא מעט פלטפורמות אינטרנטיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר והרשימה עוד ממשיכה ולכן, יש להיות עם היד על הדופק ולהחשף רק מול החברים שבחרנו לעשות כן, כלומר, לאשר אנשים שאנחנו מכירים ולהכיר טוב יותר את הגדרות הפרטיות של כל פלטפורמה שכזו.


2) יש לא מעט פעמים שאנחנו שומעים על מוצרים שניתן לרכוש באינטרנט בעלות נמוכה יותר ובאיכות גבוהה יותר, אין ספק שזוהי דרך הרבה יותר נוחה לרכוש את המוצרים שאנחנו צריכים, אך יחד עם הנוחות ישנה סכנה, כאשר אנחנו חולקים את פרטי האשראי שלנו יחד עם אתרים שהם אינם מורשים אנחנו בעצם מסכנים את הפרטיות הפיננסית שלנו, חשוב שנשים לב טוב היכן אנחנו משתפים את פרטי האשראי.


3) אל תאמינו לכל כתבה שאתם קוראים באינטרנט, בשל ריבוי אתרי תוכן, כיום על כל נושא ניתן למצוא מספר דעות ומאמרים שכל אחד מהם מדגיש מאפיינים אחרים, בדקו את מקור המידע, ודאו שהאתר שמספק לכם אותו הינו מוסמך לכך ושימו לב לאילו המלצות אתם מקבלים בו.


4) חושבים שישנה היתכנות שנפלתם קורבן ברשת? אל תהססו לפנות לאלו שיכולים לעזור לכם, משטרה, סניף הבנק שלכם, בני משפחה או גורמים המוסמכים לכך, אל תשמרו זאת לעצמכם!

5) ליהנות!





לסיכום-

לא פחות חשוב להנות מהגלישה באינטרנט אך חשוב גם לשמור על הפרטיות שלנו, בסופו של דבר היופי באינטרנט הוא היכולת להיחשף אל מול מי שאנחנו בוחרים לעשות כן, דבר שמאפשר לנו להתקרב יותר לאלו הרחוקים מאיתנו פיזית. כמובן שכל אחד יכול לראות את היופי באינטרנט מנקודת מבטו, אך אסור לתת לכמה פורעי חוק להגביל אותנו מהחופש שהאינטרנט יוצר מהרגע שהוא נכנס לחיינו.

על ידי היכרות עם היכולות של האינטרנט והיכולות שלכם, תוכלו להימנע ממעידות כאלו שיסכנו אתכם, גלשו בבטחה אך ללא פחד, ידע זה כוח.


למאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

492 צפיות
bottom of page