top of page
  • תמונת הסופר/תYosi Levi

היכרות ושימוש באתר YouTube

עודכן: 11 באוק׳ 2023

ישנם יתרונות רבים בהיכרות עם אתר כמו יוטיוב, דרכו ניתן להיחשף אל כמות גדולה של תוכן וידאו במגוון רחב מאוד של נושאים, אם זה קליפים של שירים, סרטוני הדרכה במגוון נושאים, מערכונים קצרים,סקירות ועוד...

כיום כבר קיימת האפשרות לראות טלוויזיה דרך האתר אך הערוצים כרגע הם מתוך רשת הטלוויזיה האמריקאית וכמובן השירות כרוך בתשלום.


כדי שנוכל להתחיל בהדרכה הקצרה, ראשית, אתם מוזמנים להיכנס לאתר YouTube על ידי הרישום של כתובת האתר המלאה בדפדפן האינטרנט שלכם Youtube.com או שאתם פשוט יכולים ללחוץ על הלינק כאן!

חשוב להבהיר שחשבון ה - YouTube מקושר לחשבון הגוגל שלכם ואם עדיין אין לכם חשבון גוגל, ההמלצה שלנו היא לפתוח אחד כזה בהקדם, שכן רק כך YouTube יוכל לזכור אילו סרטונים אתם אוהבים ואילו סרטונים אתם מעוניינים לשמור תחת הפרופיל האישי שלכם ובכך להקל עליכם לצפות בסרטונים שאהבתם גם לאחר שסגרתם את האתר.

אם תרצו, הכנו עבורכם הדרכה קלילה ומפורטת על פתיחת חשבון Gmail, תוכלו להגיע להדרכה זו על ידי לחיצה כאן.


אז אחרי שקיים ברשותכם חשבון גוגל פעיל ונכנסתם לאתר YouTube, אנחנו נתחיל בהדרכה על האתר, תחילה נסביר על כלי השליטה השונים באתר הכוללים את סרגל השליטה ואת שורת החיפוש, בנוסף אנחנו נציג בפירוט את חלון השליטה המוצג כאשר הוידאו פועל ולבסוף נראה כיצד ניתן לשתף את הסרטונים שאהבנו.

 

כלי השליטה השונים בחלון הבית



תכירו את מסך הבית של Youtube, כאשר תכנסו לאתר לראשונה יוצג בפניכם מסך זה, הסרטונים המוצגים בו משתנים מפעם לפעם ומשתמש אחד לאחר וזאת בהתאם להעדפותיו של כל אחד מהמשתמשים.

שימו לב שסימנו עבורכם את החלונות החשובים ביותר לתפעול שוטף של האתר, כל אחד מהחלונות מסומן במספר אדום ואילו תתי הסעיפים בכל אחד מהם מסומנים בירוק.


חלון החיפוש -

חלון החיפוש נמצא בחלקו העליון והמרכזי של המסך, מסומן בספרה אחת בצבע אדום, בחלון זה נוכל לרשום כל אמן, שיר, הדרכה או מערכון שנרצה לראות, כלומר, שאם נרצה לשמוע את Leonard Cohen - Hallelujah (הללויה של לאונרד כהן) פשוט נרשום את שם השיר או שם האמן ואילו מערכת החיפוש של YouTube תשלים אותנו באופן אוטומטי.


סרגל השליטה -

בתמונה מעל, סרגל השליטה נמצא בצידו השמאלי של המסך אך זה יכול להשתנות לפי שפת המערכת אצל כל אחד מהמשתמשים, הסרגל מסומן בספרה שתיים בצבע אדום ואילו בתוכו ישנם שישה תתי סעיפים צבועים בצבע ירוק, הפירוט על שימוש בכל אחד מתתי הסעיפים הללו מצויים בהסבר למטה:


1) מסך הבית (Home) - במידה ואנחנו נמצאים במסך אחר ומעוניינים לחזור למסך הבית

2) הנצפים ביותר (Trending) - האתר יודע להציע לנו את הסרטונים הנצפים ביותר, הרשימה מתעדכנת כל הזמן

3) ערוצים (Subscriptions) - ישנם לא מעט ערוצים בנושאים כמו ספורט, אוכל, בידור, אופנה, טכנולוגיה ועוד...

4) סרטונים שצפיתי בעבר (History) - במידה וציפיתי בסרטון שאהבתי אך שכחתי לשמור אותו, האתר שומר אותו כאן

5) צפה בשלב מאוחר יותר (Watch later) - במידה וראיתי סרטון שאני מעוניין לצפות בו בהמשך היום או מאוחר יותר

6) סרטונים שאהבתי (Liked videos) - ניתן לסמן כל סרטון שאהבתי לצפות בו, כך האתר יודע אילו סרטונים נוספים להציג לי על בסיס הבחירות הקודמות שלי ויודע לשמור עבורי את כל הסרטונים שאהבתי.


אפשרויות בסיסיות של חלון -

בתמונה מעל, בסעיף מספר שלוש המסומן באדום, הנמצא בחלקו התחתון המרכזי של המסך, ניתן לראות שאנחנו יכולים לראות מספר פרטים חשובים על הוידאו המוצג, אורך הסרטון מוצג במלבן שחור בפינה הימנית התחתונה, בנוסף ניתן לראות את שמו/ הכותרת, מתחתיו ניתן לראות את שם החשבון שהעלה את הסרטון ואילו מתחתיו ניתן לראות את כמות הצפיות בסרטון בסמוך לתאריך בו הסרטון עלה לאתר. בנוסף שימו לב שסימנו עבורכם שלוש נקודות שמסומנות לאורך על ידי חץ אדום, במידה ותלחצו על סימן שלושת הנקודות תפתח לכם טבלה מספר ארבע, הנמצאת מימין לחלון, בטבלה זו נציג את הפעולות המוצגות בסדר יורד, מלמעלה למטה:


1) צפייה מזדמנת (Add to queue) - במידה ואני רוצה לראות את הסרטון תוך כדי שיוט באתר, אפשרות זו תפתח לי את חלון הוידאו באחד מהצדדים בתחתית המסך ותציג לי את הסרטון בחלון קטן שיאפשר לי לשייט באתר תוך כדי שהוא פועל ברקע.

2) שמור לצפייה מאוחרת (Watch later) - את הפונקציה הזו אנחנו כבר מכירים מהסעיף הקודם, בעצם YouTube נותנת לנו את האפשרות לשייט באתר ולבחור אילו סרטונים נרצה לצפות בהם בהמשך.

3) שלילת צפייה (Not interested) - כמו שאמרנו, האתר מנסה להציג רק את הסרטונים שמעניינים אתכם, כך שאם ראיתם סרטון אחד שהוא בנושא שלא מעניין אתכם, האתר מאפשר לכם להודיע לו את זה כדי שיוכל ללמוד את העדפותיכם טוב יותר

4) שלילת ערוץ (Don't recommended channel) - אותו הדבר כמו הסעיף הקודם רק בנוגע לערוץ שלם

5) דיווח (Report) - במידה וראיתם סרטון שמוצג בו תוכן בלתי הולם תוכלו לדווח עליו.

 

כפתורי השליטה בחלון הוידאו


בתמונה המוצגת מעל, חילקנו עבורכם את בקרי השליטה לשלוש תיבת עיקריות, תיבה מספר אחת, תיבה מספר שתיים ותיבה מספר שלוש, אנחנו נפרט על הלחצנים שמופיעים בכל אחת מהתיבות:


תיבה מספר 1 -

מופיעה בצד שמאל למטה, פירוט על כל אחד מהלחצנים המופיעים משמאל לימין:


1) סימן המשולש (Play) - נלחץ כדי להפעיל את הסרטון, אך במידה והסרטון פועל יופיע באותו מקום סימן של שני קווים מקבילים ממש בדומה לסימן המוכר של (Pause).

2) העברה לסרטון הבא - יקפיץ לנו תמיד לסרטון שנמצא בראש רשימת הסרטונים מימין.

3) עוצמת שמע - ריחוף מעליו ללא לחיצה יציג בפנינו ציר גרירה, גרירה ימינה של הסמן על גבי הציר תביא לידי הגברת השמע ואילו גרירה שמאלה על גבי הציר תביא להורדת השמע. במידה ונרצה להשתיק את השמע בבת אחת יש ללחוץ על סימן הרמקול במקום לרחף מעליו.

4) זמן הסרטון - סרגל הזמנים מראה לנו כמה זמן נותר מתוך סך כל זמן הסרטון.


תיבה מספר 2 -

מופיעה בצד ימין למטה, פירוט על כל אחד מהלחצנים משמאל לימין:


1) סימן גלגל שיניים - לחיצה עליו תעלה חלון קטן דרכו נוכל להוסיף כתוביות ולשפר את איכות הצפייה במידת הצורך.

2) הקטנת המסך - במידה ונרצה להמשיך לראות את הסרטון וברקע לגלוש באתר.

3) מצב תאטרון - מגדיל את המסך אך לא על פני כל צג המחשב, מאפשר לראות את רשימת הסרטונים.

4) הגדלת מסך - להגדיל את הסרטון על גבי כל צג המחשב.


תיבת מספר 3 -

מופיעה מתחת לתיבה מספר 2, פירוט על כל אחד מהלחצנים משמאל לימין:


1) סימן לייק/ דיסלייק - סימון אהבתי או לא אהבתי, מאפשר לאתר להכיר את העדפותינו טוב יותר ושומר את אלו שאהבנו.

2) לחצן השיתוף - לחיצה עליו תעלה בפנינו חלון דרכו נוכל לבחור דרך איזו פלטפורמה נרצה לשתף את הסרטון ומאפשר גם רק להעתיק את הלינק לסרטון ולשתפו גם דרך פלטפורמות שלא נמצאות ברשימה.

3) שמירת הסרטון - במידה ואהבנו את הסרטון ואנחנו מעוניינים לשמור אותו

4) סימן שלוש נקודות לרוחב - במידה ונרצה לכתוב כתוביות לסרטון או לדווח על הסרטון

5) לחצן אדום גדול - להרשמה לערוץ אליו הסרטון שייך.


לסיכום-

אתר YouTube, אתר עם המון תוכן, חלקו רלוונטי עבורנו וחלקו לא, אנחנו יכולים להסביר לאתר מה אנחנו אוהבים יותר או פחות על ידי לחיצה על לחצני ה"אהבתי" או לא "אהבתי" שמצויים בתיבה מספר 3 לפי ההסבר הקודם.

ככה האתר יוכל להציג לנו עוד סרטונים בתחומים שמעניינים אותנו או כאלו שלפי דעתו של האתר יכולים לעניין אותנו ובכך עוזר לנו לגלות עולמות תוכן חדשים שלא חשבנו שהם קיימים.



347 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page