top of page

הדרכת פייסבוק – צעדים ראשונים

למה פייסבוק חשוב לנו ומהם היתרונות בשימוש בפייסבוק ?


פייסבוק הוא אתר אינטרנט המופעל על ידי חברת פייסבוק האמריקאית. האתר מהווה את הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם, והוא זמין ביותר משבעים שפות. ביוני 2017, דיווחה החברה על כשני מיליארדי חברים הרשומים באתר.


השימוש ברשת פייסבוק הוא חינם, המשתמשים יוצרים פרופילים אישיים, אשר בדרך-כלל כוללים תמונות אישיות ורשימת תחומי עניין אישיים. ניתן ליצור קשר עם משתמשים גם באופן פרטי, כך שרק המוען והנמען יכולים לראות את השיחה, וגם באופן פומבי, כך שההודעות גלויות לעיני כול. ניתן גם ליצור קבוצות חברים, המגבילות את הצפייה בפרופיל אך ורק למשתמשים מאותה הרשת ולמשתמשים המוגדרים כ"חברים".



בהדרכה על "פייסבוק - צעדים ראשונים" נעבור על הנושאים הבאים –


1. יצירת חשבון וכניסה ויציאה מהחשבון החדש שלנו.

2. ניווט באתר - הפרופיל האישי שלנו וה – "ניוזפיד" (המקום בו אנו רואים עדכונים של אנשים או קבוצות)

3. בקשת חברות וצירוף חברים חדשים

4. פרסום פוסט – פרסום מלל, תמונה ועוד לחברים שלנו

5. פרטיות - מי רואה את מה שאני מפרסם ולמה

6. מילון מושגים


יצירת חשבון וכניסה ויציאה מהחשבון החדש שלנו


1 – כנסו בדפדפן לכתובת www.facebook.com

2 – תחת הרשמה מקלידים מספר פרטים מזהים ולוחצים על "הרשמה"

** חשוב לזכור את מספר הנייד או הדואר האלקטרוני איתו נרשמנו ואת הסיסמא שלנו. אנו ממליצים לרשום לעצמכם את הפרטים בצורה מסודרת.


3 – לאחר לחיצה על "הרשמה" ישלח אלינו דואר אלקטרוני לתיבת הדואר האלקטרוני איתה נרשמנו.



4 – בדואר יופיע קוד אותו צריך להזין בתיבה המסומנת ולאחר מכן ללחוץ על "המשך"







5 – זהו יש לכם חשבון בפייסבוק וכעת אתם יכולים להוסיף מידע על עצמכם ולהוסיף חברים.


התחברות לחשבון הקיים

כדי להתחבר בשנית לחשבון הקיים שלנו נכנס שוב ל – Facebook.com ונקיש את פרטי המשתמש שלנו (דוא"ל או מספר טלפון נייד) ואת ססמתנו במקום המסומן מטה.



מסכי הפייסבוק לאחר הכניסה הראשונית


המסך מטה הוא המסך הראשי אליו נחשף לאחר פתיחת הפרופיל הראשוני. חשוב להבין שבפייסבוק יש המון מסכים אותם נלמד בהמשך, אך שני המסכים החשובים ביותר הם מסכי הפרופיל שלנו ומסך הניוז פיד (נדבר על שניהם ממש עוד רגע)


במסך הכניסה הראשונית נוכל להתחיל לבנות את הפרופיל שלנו, להוסיף תמונה שלנו, ולהוסיף חברים לרשימת החברים שלנו שאנו מעוניינים להיחשף לעדכונים שלהם.


ניווט באתר - הפרופיל האישי שלנו


אחד משני המסכים המרכזיים בפייסבוק הוא מסך הפרופיל שלנו. הפרופיל הוא הדף האישי שלנו, בו ניתן לקבל מידע עלינו כמו תמונה, שם, עיסוק, תחביבים וכל פרט שנחליט לשתף. בתמונה למטה ניתן לראות את התפקידים השונים של כל החלקים במסך והכפתורים השונים.



ניווט באתר – מסך ה – "ניוזפיד"


הניוז פיד הוא המסך השני בחשיבותו והמקום בו נצרוך תוכן של אנשים, קבוצות ועמודים שאנו עוקבים אחריהם.



בקשת חברות וצירוף חברים חדשים


בעמוד הפרופיל שלנו ניתן להוסיף חברים שפייסבוק חושב שיש בינינו קשר, ניתן לחפש אנשים ספציפיים בשורת החיפוש ע"י הקשת השם שלהם או ללחוץ על אייקון "הוספת חבר" למעבר לעמוד הוספת החברים.


מסך "מצא חברים"

במסך "מצא חברים" נוכל לנהל את בקשות החברות שביקשו מאיתנו אנשים אחרים ולמצוא אנשים חדשים ולבקש מהם בקשת חברות


פרסום פוסט


פוסט הוא כלי לביטוי תחושות, מחשבות, רעיונות וכדומה. הסטטוס יכול להכיל טקסט כתוב, תמונות או סרטונים.

את הפוסט נוכל לכתוב ממסך הניוז פיז או ממסך הפרופיל.



פרטיות – מי רואה את מה שאני מפרסם ולמה


אחת הסוגיות הבוערות בשימוש בפייסבוק היא הפרטיות שלנו. ניתן להגדיר בצורה מלאה מי אנחנו מוכנים שיראה את הפרופיל והעדכונים שלנו על מנת לשמור על הפרטיות שלנו בצורה מלאה. כלל האצבע הוא לא לאפשר למי שאינו חבר שלכם לצפות במידע שלכם. מי שהתקבל לקבוצת החברים שלכם – באופן כללי נשמח לשתף אותו בעדכונים עלינו ולהיות חשופים למידע אליו.




ולסיכום, מילון המושגים השלם לפייסבוק לשימושכם :)


1. ניוז פיד – הניוז פיד הוא כמו "לוח מודעות" בו ניתן לראות את כל הפוסטים (מודעות) שהחברים שלנו שיתפו. אנחנו נראה בניוז פיד מידע שמעניין אותנו בהתאם לחברים שצירפנו ולדפים ולקבוצות שהצטרפו אליהם.

2. פרופיל – הדף האישי שלנו, בו ניתן לקבל מידע עלינו כמו תמונה, שם, עיסוק, תחביבים וכל פרט שנחליט לשתף.

3. פוסט (Post) – הדרך בה אנחנו משתפים מידע בפייסבוק. פוסט הוא למעשה תוכן שאנחנו כותבים ומשתפים על גבי הפלטפורמה והוא יכול להכיל מעבר לטקסט גם תמונות סרטונים וקישורים.

4. שיתוף (Share) – אחת האפשרויות היא לשתף לחברים שלנו פוסטים שאהבנו ככה שגם החברים שלנו יחשפו אליהם.

5. לייק (Like) – ברגע שנחשפתם לפוסט שאהבתם או התעניינתם ניתן להעניק לו לייק (סוג של חיזוק חיובי). החבר שפרסם את הפוסט יראה שאהבתם וזאת דרך נחמה להחמיא לחברים שלכם על תוכן או תמונות שהם פרסמו.

6. הגב (Comment) – עוד דרך להגיב על פוסטים היא פשוט לכתוב תגובה לפוסט ולהביע את דעתכם.

7. הוסף חבר (Add Friend) – ברגע שראיתם חבר שאתם מעוניינים לצרף לרשימת החברים שלכם, פשוט לחצו על לחצן "הוסף חבר", החבר יקבל מכם את הבקשה ויצטרך לאשר את בקשתכם כדי שהוא יצטרך לרשימת החברים שלכם.

8. דף (Page) – כל אחד/עסק יכול להקים דף ולהזמין אליו עוקבים אשר מטרת הדף מעניינת אותם. לדוג' – דף של תנועה פוליטית. כי מי שמעניין אותו לשמוע מה יש לתנועה להגיד ולהציע מוזמן לעקוב ולראות את העדכונים תחת הניוז פיד שלו.

9. קבוצה (Group) – כמו דף, כל אחד יכול להקים קבוצה. בדרך כלל קבוצה מחוברת לדף מסויים, כאשר ההבדל המרכזי ביניהם הוא שקבוצה יכולה להיות סגורה ולהזמין אליה משתמשים ספציפיים בלבד. לדוג' – קבוצה של בוגרי תנועת צופים יוכלו לאשר רק את בוגרי התנועה ולא כל אחד.

10. התראות (Notifications) – מסך ההתראות, הוא מסך שמאגד בתוכו על כל מה שקורה בחשבון שלכם, החל מתגובות של חברים ותוכן רלוונטי עבורכם. כל פעילות שקשורה אליכם תזכה בהתראה כדי שתוכלו לעקוב אחר החדשות בחשבונכם.


מוזמנים להמשיך לקרוא תכנים במרכז ההדרכה שלנו.

תמיד פה בשבילכם,

TechBuddy

460 צפיות
bottom of page