top of page
  • תמונת הסופר/תYosi Levi

קורסים אונליין ולמידה דיגיטלית מרחוק: לא מה שחשבתם!

עודכן: 11 באוק׳ 2023

תקראו לזה למידה דיגיטלית, למידה מרחוק, קורסים אונליין - היום עולם הלימודים הוא לא מה שהיה פעם. האם זה מתאים לי ומה צריך לדעת?


למידה דיגיטלית תופסת תאוצה רבה בשנה האחרונה, למרות שראינו כבר בעבר דיסציפלינות שהשתמשו בשיטה זו, ההדרכה מרחוק עדיין לפעמים נחוות לנו כחדשה.

ההדרכה מרחוק לא דורשת אמצעים רבים בכדי לאפשר אותה, כל מה שצריך זה מחשב, אינטרנט, מצלמה ומיקרופון (רוב המחשבים הניידים היום מגיעים עם מצלמה ומיקרופון מובנים) ותוכנה להעברת השיעורים כגון Google Meet, Zoom, Skype ועוד…





ישנם יתרונות משמעותיים להדרכה מרחוק במיוחד בתקופה הנוכחית, בעצם ההדרכה מרחוק מאפשרת לנו ללמוד בלי לצאת מהבית ולהיחשף כשלא לצורך, מעבר לזה, חוסכת לנו המון זמן ואנרגיה ככה שבמקום להגיע למקום הלימודים ולהשקיע זמן בהתארגנות ובנסיעה למקום הלימודים, נוכל פשוט להפוך את תהליך ההתארגנות לקצר ויעיל יותר ולאפשר לעצמנו ללמוד מהבית או מכל מקום בטוח אחר.


בנוסף, חשוב לציין שאת כל הלימודים מרחוק ניתן להקליט, כלומר, גם אם לא הבנו משהו בשיעור תמיד נוכל לחזור להקלטה של אותו השיעור, לעבור לאותו חלק בשיעור שלא הצלחנו לעקוב ולחזור על זה כמה פעמים שרק נרצה וכמובן שזה אומר שאנחנו כבר לא נצטרך לרשום במחברת תוך כדי השיעור (יתרון אקולוגי החוסך כמויות עצומות של עצים ביער) שזה אומר שהשיעור יעבור בצורה יותר חלקה, בלי עצירות ועל כן כמות החומר הנלמדת תיהיה גדולה יותר מהשיטה הקודמת.


אם מסתכלים על זה בצורה פונקציונלית, אנחנו משקיעים פחות משאבים ומקבלים יותר תוכן פייר חלון זמן, השכלה הופכת זולה יותר ונגישה יותר ואילו אלו הנהנים ביותר הם התלמידים שכן עכשיו יוכלו לקבל מחברת לימודים שהיא הרבה יותר אינטראקטיבית, הרי כל החומר ״הכתוב״ הלא הם סרטוני וידאו צבעוניים בהם נוכל לגלול אחורה וקדימה בזמן באין מפריע.





לגבי החסרון, הרי מדובר על הרגל שעדיין לא הוטמע בחיינו אך כמו הרגלים אחרים שאנחנו הטמענו כבר בחיינו, גם את ההרגל הזה אנחנו נלמד להטמיע ולהשתמש בו בחוכמה וביעילות.


מעוניינים בפרטים נוספים? רוצים להזמין אותנו עד הבית לקורס, או ללמוד איתנו מרחוק?

מוזמנים ללחוץ כאן או ליצור איתנו קשר במספר הטלפון למטה ואנחנו נשמח לעזור ולאפיין יחד אתכם את הקורס הטכנולוגי הבא שלכם!



323 צפיות
bottom of page