top of page

אפל פיי בישראל: איך עושים את זה והאם זה בטוח לשימוש?

עודכן: 26 בדצמ׳ 2021

משתמשי אייפון? קבלו את זה: מהיום תוכלו לשלם בכל מקום דרך הטלפון הנייד שלכם, או במילים אחרות: שירות Apple Pay נחת בישראל (בלי צורך בבידוד של שבועיים). מדובר בשירות מאובטח וסופר-פשוט המאפשר תשלום בצ'יק באמצעות הטלפון הנייד. איך זה עובד? בשביל זה אנחנו כאן.


אז איך משלמים באמצעות Apple Pay? האם זה בטוח לשימוש? כיצד מתחילים ואיך נראה תהליך הרכישה? לאט-לאט, מבטיחים להסביר הכל.



שירותי בנקאות בעולם הדיגיטל כבר מזמן הפכו לעניין שבשגרה. כולנו שמענו ואפילו השתמשנו באפליקציות כמו bit, PayBox, Pepper Pay להעברת כספים דרך הטלפון בקלות ובזריזות. והנה, ממש היום, נוספה עוד בשורה בתחום: שירותי התשלום של Apple Pay זמינים כעת בישראל.


מה זה Apple Pay ולמה זה צריך לעניין אותי?

בשנת 2014 השיקה אפל את שירות התשלומים הנייד שלה, ועכשיו הוא עושה עלייה לישראל. השירות מאפשר למשתמשי אייפון לשלם בחנויות, מסעדות, בתי עסק ורשתות מזון באמצעות המכשיר הנייד - בלי קוד סודי, בלי להוציא את הארנק ובלי לבזבז רגע מיותר. הדבר היחיד שצריך הוא מספיק טווח תנועה בידיים כדי לקרב את האייפון (או את השעון של Apple) לקופה. זהו. מה זה אומר? שאם יש לכם אייפון ואתם יודעים לקחת מלח ממרכז השולחן - אתם גם תצליחו להשתמש ב-Apple Pay לצורך רכישה.


האם זה בטוח לשימוש? או: מה קורה אם אבד / נגנב לי האייפון?

חשוב לומר שהדרך הבטוחה ביותר לשמור על הכסף שלכם היא לאחסן קרוב ללב, במזומן ובתיק גב מולבש עם הפנים קדימה ובשילוב ידיים, ממש כמו שעושים כשנוסעים לחו"ל. יחד עם זאת, זה לא כל כך נוח.

נגיד רק שאתם יכולים להיות רגועים: Apple עושה כל שאפשר כדי לשמור על פרטי האשראי שלכם מוצפנים ומאובטחים, וגם אם קרה שהטלפון אבד או נגנב, תוכלו לנעול אותו לשימוש ולחסום את המידע בו (כולל כל פרטי האשראי) ע"י מילוי פרטי חשבון אפל שלכם באתר find my iPhone.


אוקיי, הרגעתם אותי. אז איך אני מתחיל להשתמש בשירות Apple Pay?

ראשית, חייב להיות לכם אייפון 6 ומעלה או שעון חכם של Apple.

אם ניחנתם בתכונה נרכשת זו, השלב השני הוא לחפש את האפליקציה Apple Wallet בחנות האפליקציות כדי להתחיל בתהליך הגדרת האשראי.




משעשיתם זאת, כל שנותר הוא להגדיר כרטיס אשראי: לחצו על סימן הפלוס (+) בפינה השמאלית העליונה של האפליקציה, הוסיפו את פרטי כרטיס האשראי שלכם באופן ידני (אפשר גם להניח את כרטיס האשראי מול מצלמת הטלפון והופ! הפרטים נקלטים), הזינו קוד גישה / Touch ID אם תתבקשו ו...זהו - אתם מוכנים למסע שופינג, קניות בסופר או ארוחה טובה במסעדה!




סיימתי שופינג ואני בקופה! מה אני עושה עכשיו כדי לשלם ב-Apple Pay?

ניתן להשתמש ב‑Apple Pay בכל מקום שבו מופיעים אחד מהסמלים הבאים:


מצאתם אותם על גבי מסופון התשלום? יופי. כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ פעמיים על לחצן נעילת המכשיר (זה שנמצא במסגרת המכשיר מימין) וזה יקפיץ את כרטיס האשראי על המסך. כעת תתבקשו להקיש קוד גישה, להביט אל הטלפון (אם מוגדר אצלכם Face ID) או להניח את האצבע על כפתור הבית (אם מוגדר אצלכם Touch ID). כשהטלפון יזהה שאכן אתם אוחזים בו, נותר רק לקרב את האייפון אל מסופון התשלום ו...לעבור לחנות הבאה.


כמה הבהרות חשובות לפני שתצאו לבזבז:

1. בשלב זה, אין תמיכה בשירות Apple Pay בבנק יהב, בנק הדואר ובנק איגוד.

2. אילו סוגי אשראי תומכים בשירות? כל אלה: ויזה, מאסטרכארד, אמריקן אקספרס דביט, אמריקן אקספרס קרדיט.

3. אתם כבעלי הטלפון תקבלו התראה על כל עסקה שתבצעו, על מנת להיות בשליטה. אם זה מציק ותעדיפו לבטל את התראות הרכישה, תוכלו תמיד להיכנס לאפליקציית ההגדרות באייפון, לבחור ב-"Wallet ו-Apple Pay", ללחוץ על הכרטיס המבוקש, לאחר מכן ללחוץ על "עסקאות" ולכבות את "אפשר עדכונים":




וואו, תודה! יש לכם עוד הסברים מגניבים כאלה שיאפשרו לי להבין טכנולוגיה ודיגיטל?

שמחים ששאלת! בשביל זה אנחנו כאן - מוזמנים להציץ בעוד כתבות והסברים שהכנו במיוחד עבורכם, ובנוסף להמשיך ללמוד איתנו גם בצורה מקצועית, מותאמת אישית, בקבוצות קטנות או באופן פרטני.






1,025 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page