top of page

עשרת הדיברות להדרכת מבוגרים

עודכן: 22 בדצמ׳ 2019



טכנולוגיה הינה שפה, ועל כן אנחנו מאמינים שכל אחד יכול לרכוש את היכולת וללמוד לדבר את שפת העולם החדש. הכל תלוי בסביבה התומכת במתודולוגיות לימוד אישיות.


טקבאדי שמה לה למטרה - צמצום פערים טכנולוגים, תוך דגש על האוכלוסייה המבוגרת, בעזרת מומחים טכנולוגיים עד הבית. אנו רואים בטכנולוגיה אמצעי להשגת תוצאות עוצמתיות, ולא כמטרה בפני עצמה.


המשימה שלנו היא הרבה יותר מאשר ללמד מבוגרים כיצד להשתמש במחשבים. תוכניות הדגל שלנו מאפשרות למבוגרים לקיים חיים מוצלחים, עצמאיים ומחוברים.


על מנת להעניק למבוגרים חווית לימוד מעשירה ואיכותית הקפידו על הנקודות הבאות -

1. הסבירו את הערך – לפני שצוללים ומדריכים את הלקוח חשוב להסביר את הערך בביצוע הפעולה, לדוגמא הדרכה על תיבת המייל , תמיד תלווה לפני בהסבר מעמיק על המהירות בה אנחנו יכולים לקבל ולשלוח הודעות לחברים או משפחה בכל רחבי העולם.

2. קחו את זה לאט – חשוב לעבור עם הלקוח על נושאי ההדרכה מראש ולא להעמיס יותר מדי נושאים. עדיף לעבוד לאט ולהתעמק בנושאים בודדים כדי לא "להציף" את הלקוח כבר במפגש הראשון.

3. שפה פשוטה – השתמשו בשפה פשוטה שהלקוח מבין. מונחים שידועים וברורים לכם לא תמיד נקלטים בצד השני.

4. גמישות – חלק מהמבוגרים ישמחו לעבור הדרכה לפי תבנית כללית וחלק ירצו להתאים את ההדרכה לצרכיהם האישיים ולהתמקד במה שחשוב להם. חשוב שנשאר גמישים ונתאים את עצמנו בהתאם לדרישות המבוגר.

5. כתבו במחברת – כתיבת התהליכים השונים במחברת עוזרת למבוגרים לחבר את ההדרכה לתבניות ולזכור טוב יותר. במקרה שאינם זוכרים, תמיד יוכלו לחזור למחברת ולהיזכר.

6. יחס אישי ותקשורת – תקשורת לא פחות חשובה מידע טכנולוגי, מבוגרים יעריכו את השירות שהענקתם אם תדעו להקשיב, לדבר, ולהתנהג בנימוס ובגובה העיניים.

7. בטחון – חשוב להבין שרוב המבוגרים חוששים מטכנולוגיות ותהליכים חדשים. לכן חשוב לעודד אותם ולנטוע בהם בטחון. כשהם עונים נכון על שאלות או מבצעים פעולות בצורה נכונה, חשוב לתת חיזוקים חיוביים. ריבוי שאלות על ידנו עלול לגרום לאפקט הפוך ולהתגברות החשש.

8. טונציה – דברו בקול רם, ברור, לא מהר והסתכלו למבוגר בעיניים.

9. סבלנות – סבלנות זה שם המשחק, חשוב לעצור ולתת להם לשאול שאלות במהלך ההדרכה. ככל שהמבוגרים יהיו יותר שותפים להדרכה כך זה אומר שהם קולטים את המידע ומעוניינים ללמוד עוד.

10. התנסות – חשוב לאחר כל הסבר לתת למבוגר להתנסות ולבצע בעצמו כדי להטמיע את ההדרכה בצורה עמוקה יותר.


98 צפיות
bottom of page