top of page

למידה דיגיטלית: מאמר הדרכה ומידע בנושא שירותי עירייה אונליין

עודכן: 28 בנוב׳ 2021

ברוכים הבאים להדרכה על האתר והשירותים הדיגיטליים שעיריית ירושלים מציעה. עיריית ירושלים השקיעה מאמצים רבים כדי לאפשר לאזרחי העיר להנות ולצרוך שירותים מהבית, בנוחות, ללא צורך בהגעה פיזית עד לעירייה עצמה.


בהדרכה זו נעבור על מספר נושאים, בהם שימוש באתרי עירייה, האיזור האישי, תשלומים וקביעת תור לשירותי העירייה.


מבנה עמוד הבית והתפריטים

ראשית יש להיכנס לאתר העירייה בכתובת https://www.jerusalem.muni.il/he או פשוט להקיש בגוגל עיריית ירושלים וללחוץ על האפשרות הראשונה שתופיע.

עמוד הבית הוא הדף הראשי שיפתח לנו. חשוב להכיר מספר פונקציות -

תפריט עליון - התפריט המרכזי באתר המכיל את כל המידע והשירותים שהעירייה מציעה. התפריט מחולק למגוון נושאים (תושבים, עסקים, העייריה, מה קורה בעיר, צור קשר, ירושלמי ותיירים) כאשר עמידה עם העכבר על אחד מהנושאים יפתח תפריט נוסף (ניתן לראות בצילום המסך הבא).

תפריט תחתון מקוצר - תפריט נוסף שמחולק לחמישה קטגוריות (מבזקים, קורונה כל העדכונים, שירותים מקוונים, מה יש בשכונה שלי ותכנון ובנייה). תפקיד התפריט הוא להציע לנו מידע ושירותים בצורה מקוצרת ויעילה יותר ע"י כך שהתפריט מציע לנו פעולות שכיחות באתר.

שדה החיפוש - ניתן להקיש טקסט חופשי בשדה החיפוש וללחוץ לאחר מכן על זכוכית המגדלת. המערכת של העירייה תציג לפנינו תוצאות שרלוונטיות לערך החיפוש.

תפריט "אני רוצה" - מופיע בצד ימין למטה ומהווה גם סוג של תפריט המכיל קיצורי דרך שיעזרו לנו למצוא את מה שאנו מחפשים או רוצים.

סמן גלילת עמוד להמשך גלישה - שימו לב כי ניתן לגלול את העמוד מטה ולהיחשף למידע ואפשרויות נוספות.



שירותים מקוונים


בתפריט התחתון המקוצר בעת לחיצה על אחת מהקטגוריות, יפתח לפנינו תפריט משנה. בדוגמא מטה ניתן לראות את תפריט המשנה הנפתח בעת לחיצה על שירותים מקוונים. בחלק זה נתעמק בשלושת תתי הנושאים הבאים - תשלומים, שירותים מקוונים וזימון תורים.


תשלומים

לאחר לחיצה על תת קטגוריה "תשלומים" האתר יוביל אותנו למסך הבא - "מערכת התשלומים". במסך זה נוכל לבחור מה בדיוק אנו מעוניינים לשלם החל מארנונה, קנסות, היתרי בניה ועוד.


לאחר שבחרנו מה נרצה לשלם נגיע למערכת התשלומים. בה נתבקש להקיש פרטים מזהים על התשלום כולל מספר האסמכתא וסכום לתשלום. המערכת של העירייה מאוד נוחה ואף זהה לכל אפשרויות התשלום כך שניתן לנווט לקטגוריות נוספות ולשלם במקביל מספר דברים. לדוג' ניתן לשלם ביחד תשלום ארנונה ודוח חניה ע"י הוספתם לסל התשלומים וביצוע תשלום. בסוף התהליך תקבלו אישור תשלום ותמיד מומלץ לשמור את מס' אישור התשלום כאסמכתא לכך שביצעתם תשלום.

חשוב - אתר העירייה מאובטח ברמות הגבוהות ביותר ולכן אין חשש בהזנת פרטי האשראי לביצוע התשלום. בכל מקרה תמיד יש לוודא שאתם נמצאים באתר העירייה ע"י ווידוי כי כתובת האתר נכונה.


שירותים מקוונים


לאחר לחיצה על תת קטגוריה "שירותים מקוונים יפתח המסך הבא, בו נצטרך לסמן האם אנחנו לקוחות פרטיים או עסקיים. בהדרכה זו נתמקד בלקוחות הפרטיים.


בתפריט החדש שיפתח לנו נוכל לראות את כל השירותים המקוונים ע"פ נושאים ללקוחות הפרטיים.



כדי להראות דוגמא בחרנו ב - "תכנון ובנייה" ובמסך שנפתח לנו קיבלנו את כל השירותים המקוונים והטפסים בנושא תכנון ובנייה. שימו לב כי במסך שנפתח ניתן לבצע חיפוש עבור שירות או טופס ספציפי או להשתמש בתפריט בצד ימין כדי להגיע לתת הנושא הרלוונטי לנו, לדוגמא "עיצוב עירוני".


בטבלה למטה נוכל לראות את רשימת השירותים הרלוונטיים. לחיצה על אייקון המדפסת ישלח להדפסה את הטפסים ולחיצה על אייקון המחשב יפתח לנו טופס מקוון אותו יש למלא על גבי המסך ולמלא אחר ההוראות בטופס עד לשליחתו.



זימון תורים


העירייה הקימה עבור התושבים מערכת לזימון תורים דיגיטלית על מנת שתוכלו לתאם ביקור באגפים השונים ללא צורך להמתין בתור או לתאם טלפונית/פרונטלית.


כדי לזמן תור, נלחץ על תת קטגוריה "זימון תורים" בתפריט התחתון המקוצר. המסך שיפתח מולנו בנוי מארבעה שלבים - בחירת השירות, הזדהות, זימון תור וסיכום.

במסך הראשון נבחר את שם האגף וסוג השירות אליו אנו מעוניינים לתאם זימון. שימו לב כי כפתור ההמשך נמצא בצד שמאל של המסך ונצטרך ללחוץ עליו כדי להתקדם בין השלבים.

במסך השני נתבקש להזדהות ע"י מספר זהות או דרכון וטלפון נייד.

שימו לב כי נצטרך ללחוץ על הריבוע הלבן מצד ימין לאיפה שרשום "אני לא רובוט" שמטרתו לזהות כי אכן משתמש אמיתי מנסה לתאם תור. לאחר מכן נלחץ על כפתור ההמשך.


במסך השלישי נתאם את התאריך והשעה הרצויה.

שימו לב כי ניתן לבחור רק תאריכים שמסומנים בריבוע תכלת. רק בהם נמצא שעות פנויות לתאום התור.

לאחר לחיצה על המשך נגיע למסך האחרון שהוא מסך הסיכום והאישור של הזמנת התור. במסך זה נוכל לראות אם התור נקבע בהצלחה ואת התאריך והשעה שנקבעה.


השכונה שלי


האפשרות האחרונה שנדבר עליה היום היא "מה יש בשכונה שלי" אשר נמצאת תחת התפריט התחתון המקוצר.


"השכונה שלי" היא מערכת המאפשרת לנו לראות איזה שירותים יש אצלנו בשכנה או בכל שכונה אחרת ברחבי העיר. נניח שאנו מחפשים מנהלים קהילתיים, נסמן זאת בתפריט ועל המפה יופיעו כל המנהלים הרלוונטיים. הסמנים הסגולים על גבי המפה מציינים את מיקום המנהלים הקהילתיים. מצד ימין למפה נוכל למצוא רשימה של המנהלים עם הכתובת המדויקת.



יצירת קשר עם העירייה


אחת מדרכי הקשר הנוחה ביותר עם עובדי העירייה היא ע"י שימוש בצ'אט המוטמע באתר. הצ'ט הוא מערכת בו ניתן להתכתב עם נציגי העירייה הרלוונטיים ולקבל מענה פרטני, ממש כמו בהודעות סמס.


איפה נמצא הצ'אט?

בכל עמוד באתר, תוכלו למצוא בצד ימין צמוד לסרגל הגלילה את סמל העירייה בלשונית כחולה עליה רשום "צ'אט עם נציג".

לחיצה על הלשונית תסיט את הלשונית שמאלה ויפתח לנו תפריט הצ'אט בו נוכל לבחור כיצד אנו מעוניינים שיסייעו לנו. לעיתים, שימוש בצ'אט יחסוך לנו המון זמן ומאמץ ונוכל לקבל תשובות במהרה ובצורה נוחה.



לסיכום, עיריית ירושלים השקיעה מאמצים רבים כדי שתושבי העיר יוכלו לצרוך מידע, לקבל סיוע, לצרוך שירותים ולהיות מחוברים לעיר בצורה יעילה נוחה ופשוטה. באתר של העירייה תוכלו לבצע כמעט את כל מה שאתם מבצעים היום בצורה פרונטלית. ע"י גלישה באתר תוכלו לגלות ולאתר מידע רלוונטי לכם. בהדרכה זו ניסינו להראות לכם את השירותים השכיחים ביותר בהם תושבי העיר משתמשים.

אתם מוזמנים להמשיך ולגלוש במרכז ההדרכה שלנו וללמוד תכנים נוספים.

בהצלחה,

TechBuddy




832 צפיות
bottom of page