top of page

הטוב, הרע והמכוער של מחשבי אפל

עודכן: 16 באוג׳ 2022

מחפשים לרכוש מחשב חדש ומחשבי אפל קורצים לכם? האם המחשבים האלה מתאימים לכולם? הפוסט הזה יעזור לכם לקבל החלטה


מחשבים של אפל ידועים בחדשנות , יופי וטכנולוגיות פורצות דרך. לכן כאשר מחפשים לרכוש מחשב חדש אפל זה המותג הראשון שקופץ לראש. למחשבי אפל יש המון יתרונות אבל גם חסרונות שיכולים לשחק תפקיד מכריע בהחלטה הסופית לקראת הרכישה. בפוסט ננסה להביא את כל הצדדים על מנת לעזור לכם להחליט אם מחשב של אפל זו בחירה נכונה עבורכם.


תוכן עניינים:




הטוב:

נתחיל מכל הדברים החיוביים ביותר שיש למחשבי אפל להציע. הדבר הראשון שקופץ לעין זה יופי ואלגנטיות, אנחנו תמיד קודם כל קונים עם העיניים והרגש ומחשבי אפל מספקים חוויה ויזואלית מעולה.


חדשנות היא האחת התכונות המובילות ביותר בעולם המוצרים של Apple. פריצת דרך אחרונה לדוגמה הייתה מחשבים מבוססי מעבדים M1 ועכשיו בקרוב M2, מעבדים פרי פיתוח עצמי של אפל שהביאו יעילות מאוד גבוהה בביצועים וחיי סוללה לעומת מעבדי אינטל.


מעניין לדעת שM1 Ultra נחשב למעבד הכי טוב שיש היום בשוק של המחשבים האישיים



new macbook pro m2 מקבוק פרו עם המעבד החדש


משטח מגע במחשבי Apple כאלה שבאים עם מקבוק או כאביזר נפרד נחשבים בין הטובים ביותר שקיימים אם לא הכי טובים מבחינת נוחות עבודה ומאפשרים לבצע המון פעולות מהירות עם תנועות פשוטות של אצבעות.


למי שבוחר להתמסר לשילוב של שאר מוצרי אפל כמו אייפון, אפל וואטש, איירפודס, אייפד יגלה שאין מערכת עם אקוסיסטם המספקת חווית משתמש יותר טובה מזו של Apple . כל מה שתעשו באייפון תוכלו לעשות גם במקבוק או מאק מיני שלכם, לדוגמא לענות לשיחות והודעות סמס ועוד. לא שלא ניתן לעשות דברים דומים בווינדוס אבל הדרך בה זה עובד במוצרי אפל הרבה יותר איכותית.


מחשבים של אפל מגיעים עם מספר תוכנות בלעדיות חינמיות ובתשלום מפיתוח שלהם שלא תוכלו להשתמש בהן במחשבי PC.

תוכנות בלעדיות בחינם:

iMovie - תוכנה חינמית לעריכת סרטוני וידאו זמינה גם ב-iPhone ומאפשרת לכם להתחיל לערוך את הסרטון בטלפון ולסיים במחשב

GarageBand - תוכנה חינמית להקלטה והפקה מוזיקלית שגם זמינה למשתמשי אייפון ומאפשרת חוויה חלקה של עבודה במקביל במחשב ובטלפון.

Apple Office - אוסף תוכנות אופיס אלטרנטיבה של מיקרוסופט עם תכונות מאוד דומות ובחינם

לחלוטין למשתמשי אפל.



תוכנות בלעדיות בתשלום:

Final Cut - תוכנה מקצועית לעריכת וידאו בתשלום חד-פעמי ועדכונים בהמשך ללא עלות משהו .Adobe שיכול לחסוך הרבה כסף לעומת תשלום חודשי למתחרים כמו

Logic Pro - תוכנה מקצועית ובלעדית של אפל להפקת מוזיקה שמשתמשים בה טובי המפיקים בעולם.


חשוב לציין כאן שבזכות זה שתוכנות אלו פותחו לעבוד במיוחד על מערכת הפעלה MacOS ועל מחשבים של Apple נותן להן יתרון משמעותי בביצועי עבודה גם על מחשבים יחסית זולים של אפל עם מעבד M1.



מערכת הפעלה MacOS:

בתור משתמש ווינדוס במשך רוב חיי , נדהמתי מאלגנטיות, קלות ומהירות של מערכת הפעלה של אפל מהרגע הראשון שנגעתי בה. נכון שמי שרגיל לווינדוס יצטרך להתרגל לעבוד סגנון שונה לחלוטין אבל ברגע שמתרגלים מבינים כמה זה נוח למשתמש ממוצע שלא צריך את כל הדברים המתקדמים שווינדוס יכולה להציע. מערכת הפעלה גם עובדת בצורה הרבה יותר חלקה בזכות העובדה שלעומת Windows אין צורך להתאים אותה למגוון רחב ושונה של מחשבים.


אפשר יחסית בקלות להריץ מערכת הפעלה ווינדוס על מחשבי Apple לעומת זאת הרצה של MacOS על מחשבי PC הידועה בשם Hackintosh הרבה יותר מורכבת.


מקבוק איר על השולחן macbook air

המסך

מסכי Retina של Apple - אפל מאוד יפים וחדים בכך מספקים חווית צפיה ועבודה מהנה. אחד היתרונות של הטכנולוגיה הזו שזה מאפשר לצמצם עייפות של העיניים לעומת מסכים אחרים.


הרע:

לפעמים היתרונות יכולים להיות גם חסרונות. בלעדיות של תוכנות מסוימות רק למחשבי אפל לא מאפשרת לכם להיות גמישים ולבחור בעצמכם על איזה סוג של מחשב להריץ אותה. אם לדוגמה אתם רגילים לעבוד עם תוכנות האופיס של אפל בבית אבל בעבודה המחשב שלכם הוא PC עם מערכת הפעלה ווינדוס תהיו מוגבלים רק בגרסה אינטרנטית של התוכנות הללו. ועל Final Cut ו-Logic אין מה לדבר בכלל, בזה אפל יוצרת בכם תלות במוצרים שלה כי קשה לשנות הרגלים ואם יש לנו כסף תמיד נשלם על הנוחות הזו.


החל משנת 2016 כל המחשבים של אפל באים כמערכת סגורה שלא ניתן לבצע בה שדרוגים. קניתם מחשב עם 8 גי'גה ראם וכונן קשיח בגודל של 256 ג'יגה ואחרי חצי שנה הבנתם שזה לא מספיק לכם? אין לכם מה לעשות מלבד למכור את המחשב ולקנות מחשב אחר.


המחיר - בואו נשים את זה על השולחן, המחירים של מחשבי אפל החדשים מתחילים גבוה בהרבה ממחירי של מחשבי PC עם ווינדוס. אז נכון שאפשר למצוא מחירים דומים וביצועים דומים יחסית אצל שני המתחרים אבל לאנשים שצריכים מחשב לשימוש בסיסי כמו שימוש באינטרנט ועבודה משרדית יוכלו למצוא מחשב נייח או נייד PC הרבה יותר זול שעושה את העבודה.





המכוער:


במידה ונגמרה האחריות ולא רכשתם Apple Care עלות תיקונים של מחשבי מאק Mac מאוד גבוהה שיכולה להפוך את התיקון ליותר מדי יקר ולא כדאי.

לעיצוב הדק והחדשני של מחשבי Apple ושל מקבוקים Macbooks במיוחד יש מחיר והמחיר הזה שכל החלקים מולחמים על הלוח והכבלים נורא דקים וקצרים, השילוב של השניים הופך כל תיקון קטן להוצאה מאוד גדולה על כל תקלה הכי קטנה.


תקלות הנובעות מעיצוב כושל שגרם לתקלה במהלך השנים האחרונות לשתי תקלות מאוד גדולות במחשבי אפל שבחלק מהמקרים אפל לקחה אחריות והציעה תכנית תיקונים ללא עלות אבל חשוב כאן לציין שהרבה אנשים התלוננו על אותן תקלות בדגמים אחרים מאותם שנים ולא זכו למענה. בארצות הברית אפילו הוגשה תביעה ייצוגית נגד אפל בגלל הבעיות הסדרתיות במחשבים שלהם.

התקלות שעשו הכי הרבה רעש כוללות תקלות במקלדות מסוג "פרפר" butterfly שהיו בייצור בין 2015-2019

חשוב לציין שבמקרים מסוימים אפל לקחה אחריות על תקלות סדרתיות ונתה אפשרות לתיקונים ללא עלות, אך במקרים אחרים לא. לכן תמיד מומלץ לרכוש הרחבת אחריות עבור מחשבי אפל לטובת לשקט הנפשי.


למי מומלץ לרכוש מחשבי Apple?

אנשים שכבר משתמשים במוצרים אחרים של Apple כמו אייפון, אייפד, שעון חכם, Apple TV, Apple Music. השילוב של המחשב עם שאר המכשירים מאפשר מעבר חלק ביניהם בהתאם לצורך. (לדוגמה לענות לשיחה במחשב במקום בטלפון)


אנשים שרוצים לעסוק כתחביב בעריכת מוזיקה או סרטונים, מחשבי אפל מגיעים עם תוכנות חינמיות מאוד שוות כך שלא תצטרכו לשבור על זה את הראש.

אולפן הקלטות תוכנה להפגת מוזיקה Logic Pro
Logic Pro תוכנה להפקת מוזיקה


אנשים שמחפשים מחשב עם מערכת הפעלה ידידותית למשתמש, Apple ידועים בלעצב את כל התוכנות שלהם לשימוש קל ואינטואיטיבי כך שזמן שיקח לכם ללמוד להשתמש במערכת או תוכנות עבודה יהיה קצר יותר.



סיכום:


מחשבי Apple (אפל) מובילים בשוק המחשבים הניידים והנייחים.

ניתן ליצור חוויה מאוד מהנה בעזרת שילוב של אייפון, אייפד ומחשב.

הדגמים האחרונים של מחשבי Apple עם המעבדים החדשים, M1, M2 מאפשרים לעבוד בצורה איכותית עם דגמים יחסית זולים כמו Macbook Air או מחשבים נייחים כמו Mac Mini בלי צורך לרכוש מקבוק פרו.

מערכת הפעלה MacOS מגיעה עם מגוון רחב של תוכנות חינמיות לעריכת סרטונים, יצירת מוזיקה, עבודה עם מסמכים במסגרת Apple Office

חברת אפל ידועה במתן שירות איכותי למוצרים שלהם כל עוד הם נמצאים תחת אחריות ולכן מומלץ לשלם על הרחבת אחריות.

בדברים מסוימים מחשבי אפל מגבילים אתכם בגלל מערכת הפעלה וסביבת עבודה סגורה. אם תתרגלו לעבוד בתוכנות של אפל לא תוכלו לעבור אחרי זה למחשב מסוג אחר עם אותן תוכנות.

המחשבים לא ניתנים לשדרוג לאחר הרכישה לעומת מגוון דגמים של מחשבי PC.

יש מספר חסרונות למחשבי אפל (עברנו עליהם בכתבה) שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה סופית.



רוצה יעוץ אישי ללא עלות?

חברת TechBuddy מציגה את Tech360!

ראש שקט מרגע ההתלבטות עד לשימוש מהנה במכשיר החדש - כל כך פשוט!



במידה והכתבה עזרה לכם לקבל החלטה אם ללכת על Mac או PC. אנחנו מציעים שירות ייחודי ללקוחות הרוכשים מחשבים דרך החנות של טקבאדי, התקנה וההדרכה ללא עלות.




מספר מחשבים לדוגמה





1,176 צפיות
bottom of page