top of page

דואגים להורים? תנו לטכנולוגיה לדאוג במקומכם!

עודכן: 12 בפבר׳ 2020



כולנו שותפים לחשש, לשבת מול רופא לצד אחד מההורים שלנו, לשמוע את הדעה - כי בית אבות יהיה הפתרון הבטיחותי המתאים ביותר עבורם. המחשבה על כך מפחידה כל כך לא רק בשל הדאגה לרווחת הורינו, לשלומם הפיזי ולא פחות מכך - הרגשי/נפשי. מטרידה במיוחד המחשבה כי במוקדם או במאוחר נמצא (כמעט) את כולנו במצב דומה.

החדשות הטובות הן כי העשורים האחרונים יצרו מהפכות טכנולוגיות כמעט בכל תחום, וללא ספק המהפכה באיכות החיים של האוכלוסייה הבוגרת, בפתח.

למה כבר ברור שהמהפכה מתקרבת ואכן תתרחש? פשוט.

אזרחים רבים בגיל השלישי והרביעי בעלי משאבים, וללא ספק הם אלו אשר יכולים להנות ולנצל את הטכנולוגיה באופן המשמעותי ביותר לשיפור איכות חייהם.

יחד עם זאת, בקצב המסחרר של החדשנות בשני העשורים האחרונים - נחסמה במידה רבה דלת הטכנולוגיה בפני האוכלוסייה המבוגרת.


בדידות

לא במקרה התחלנו עם בדידות, על פי מומחים מדובר בגורם בעל השפעה נרחבת על כלל מצבו הנפשי והפיזי של המבוגר. אבל לא צריך מומחים… כל אחד מאיתנו מכיר את ההתרגשות כאשר הנכדים מגיעים, המתחלפת בחשש ועצב כאשר הם הולכים (אבל מתי תבואו שוב?).

במקרים רבים מוצאים עצמם קשישים אחרי שבן/ת הזוג הולך לעולמו, מבודדים מהעולם. השפעות הבדידות עשויות להיות הרסניות. דיכאון, הזנחה עצמית ועד אובדנות הן החשש הגדול, אך מחקרים מראים כי ההשפעה נוגעת גם להידרדרות יכולות קוגניטיביות.

הטכנולוגיה הקיימת היום יכולה לספק מענה משמעותי מאוד, פלטפורמות תקשורת מתקדמות הפכו נוחות ונגישות גם במכשירי הסלולר שלנו. אפליקציות נפוצות כמו SKYPE ו-WhatsApp מאפשרות תקשורת משפחתית מבוססת וידאו בלחיצת כפתור. קבוצות משפחה המתעדכנות תדיר מאפשרות להיות חלק מהשיח המשפחתי ולהנות אפילו מצפייה בדיונים.

מעבר לתקשורת ישירה, הרשתות החברתיות השונות הפכו עבור מרבית האנושות למפלט יעיל מבדידות ושעמום. אין שונה בכך כשמתייחסים לגיל השלישי והרביעי, היכולת להיות חלק מקבוצה, להתעדכן, להגיב ולקבל הכרה מאפשר לקשיש להיות חלק מקהילה, גם אם דיגיטלית (ובמקרים רבים בקהילות דיגיטליות של קשישים, הפלטפורמה יעילה ביותר ליצירת מפגשים פיזיים).

Uniper מייצרת מערכת חדשנית המאפשרת לאזרחים ותיקים להמשיך לחיות חיים מלאים, פעילים, משמעותיים ומלאי

.תוכן ובעיקר להלחם עם הבדידות של אותם אוכלוסיות, הכל באמצעות הטלוויזיה הרגילה בבית.


ביטחון אישי

אנחנו דואגים. הקשיש מעביר את מרבית שעות היום לבדו, אם יפגע,שעות ארוכות עשויות לעבור עד שנגיב. פתרונות מיושנים מציעים כפתורי מצוקה הפזורים בבית ומתקשרים עם מוקד, אך אף אחד לא מבטיח לנו שהנפילה הבאה תהיה קרוב מספיק לאחד הכפתורים. ואפילו לפני חרדת הנפילה - האם אבא לוקח את התרופות שלו? האם אמא חשה בטוב?

ריכזנו עבורכם 3 מוצרים טכנולוגים מרגיעים במיוחד:


חוששים מהנפילה הבאה? מוצר חדשני ומאוד מרגיע מבית פיליפס הוא LifeLine: כפתור מצוקה שניתן לענוד כצמיד או שרשרת, המכשיר יכול לזהות נפילה של העונד ומיידית ליצור קשר עם מוקד עזרה ראשונה, תוך ציון מיקום מדויק של הזקוק לעזרה.

אבא שוכח לקחת את התרופות? גרסה חדשנית למוצרי התזכורת המוכרים לנו - MedMinder: קופסת תרופות שדואגת לנו ומאפשרת תזכורות גם בהודעות לסלולרי (ומאפשרות בכך גם לילדים של הקשיש לעקוב אחר נטילת התרופות שלו)

המצב הבריאותי דורש להישאר עם יד על הדופק? מערכת מעקב חדשנית GrandCare: מאפשרת מעקב אונליין אחר מגוון רחב של פרמטרים, המספקים תמונה מלאה של מצבו הפיזי של הקשיש.


קוגניצה

הסכנה הגדולה ביותר עבור המוח שלנו, היא חוסר השימוש בו. עם השנים אנחנו נחשפים לפחות ופחות אתגרים. אנחנו דוהרים במסלולי קריירה שמטרתם להבטיח את המנוחה הגדולה עם פרישתנו מהמירוץ. הבעיה היא, שעם הפרישה אנחנו מפסיקים לאתגר את עצמנו ומסתכנים בהתנוונות. זו הסיבה שרופאים ממליצים להמשיך לעסוק בפעילויות קוגניטיביות.

הרשת מציעה לנו מגוון משחקי מחשב (סודוקו, שחמט, דמקה, סוליטר) זמינים בכל עת ומספקים חווית משחק מותחת נגד המחשב או שחקנים אמיתיים מכל קצוות העולם.

אפליקציות שונות מציעות משחקי זיכרון או "אימונים שכליים" שחלק מהמומחים היום מקשרים לעיכוב ואף מניעה של תהליכי דמנציה.

דוגמה מרחיקת לכת לשימוש בטכנולוגיה למטרת מניעת בדידות, שמירה על קוגניציה ובכך גם שמירה על ביטחון היא פתרון תומך לחולי אלצהיימר. אפליקציה המציגה אווטאר - בדמות כלב, הפונה לחולה ומתקשר איתו. מעבר להקשרות בין הכלב הדיגיטלי והמטופל האנושי כמפיגת בדידות, אינטראקציות מסוימות מפעילות תקשורת עם מוקד ובכך הטאבלט מאפשר מעקב מלא אחר הסובל מדימנציה. הכלב אשר מדבר באופן שוטף מיועד (עם אלגוריתמים מעולמות הבינה המלאכותית) לנהל שיחות ולאפשר "חבר" הזמין 24 שעות ביממה לתקשורת מילולית.


הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם ולספק לנו הזדמנויות מפתיעות וחשובות לשיפור איכות חיינו. אנחנו בטק-באדי (TechBuddy) דואגים להישאר מעודכנים ולהציג בפניכם את המוצרים והשירותים המשפיעים ביותר עבורכם.

טק-באדי נוצרה מתוך המצוקה הגוברת בעולם בו פערים טכנולוגיים נפערים כל כמה שנים, עם התפתחותה של טכנולוגיה חדשה.

אנחנו מציעים שירותי הדרכה, התקנה ותמיכה למגוון צרכים, תוך התמקדות בגיל השלישי והרביעי.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

85 צפיות
bottom of page