top of page

איך להפוך לקשיש מומחה טכנולוגי תוך 30 יום!

עודכן: 24 בדצמ׳ 2020




קשישים בעולם הדיגיטלי והטכנולוגי החדש יכולים להיות המומים בקלות ומבולבלים על ידי כל הטכנולוגיה החדשה המקיפה אותנו. אנו מוקפים במגוון מכשירים ושירותים דיגיטליים, בין אם מדובר בסמארטפונים, במדיה החברתית, בטאבלטים, במערכות בנקאיות, שירותים רפואיים דיגיטליים או במחשבים ניידים. בעולמנו כיום אין דרך להימנע מכך, ולכן עלינו ללמוד להשתמש בכל ההתקדמות הטכנולוגית הזו כדי להקל על חיינו.


טכנולוגיה משמשת אותנו בכל תחומי החיים מכיוון שהיא יכולה לספק את המהירות, הקישוריות והיעילות בכדי להקל על המשימות שלנו. בני הגיל השלישי והרביעי יכולים בעזרת הטכנולוגיה לחיות חיים בטוחים, פוריים ותקשורתיים יותר מאשר דור אחד לפניהם שהאפשרויות עבורו היו הרבה יותר מצומצמות.


אנחנו חיים בעידן המידע החופשי בו ניתן לקבל מענה על שאלות באופן מיידי, שימוש נכון באוקיינוס המידע יאפשר לנו ללמוד טכנולוגיות חדשות ויאפשר לנו להגיע לעצמאות דיגיטלית. קבלת הכשרה בנושא אוריינות דיגיטלית יכולה להעניק למבוגרים את היכולות והביטחון לגשת למידע ושירותים באופן מקוון.


הכשרת המבוגרים ע"י אימונים פשוטים בשימוש במחשבים, טאבלטים וסמארטפונים יכולה לעזור לאותם קשישים לשמור על קשר עם משפחותיהם, חבריהם וקהילותיהם. זה חשוב במיוחד לקשישים שמעוניינים לחיות באופן עצמאי ולהזדקן בביתם.


אז אם ברצונכם ללמוד את היסודות או סתם להרחיב את הידע הדיגיטלי שלכם המשיכו לקרוא. אנחנו מאמינים ביכולת שלכם ויכולים לתת לכם עצות כיצד להפוך לקשיש מומחה טכנולוגי תוך זמן קצר.


יסודות טכנולוגיה

ההגדרה של מחשב, היא, מכונה אלקטרונית בעלת יכולת אחסון, המסוגלת לעבד נתונים על פי תוכנה, כלומר על פי רצף פקודות נתון מראש. מחשב מגיע בשלוש צורות בסיסיות, אך אנו כוללים סמארטפונים כסוג רביעי של מחשב בגלל יכולות המחשוב האישיות שלו.



סוגי מחשבים:

נכון שברוב חייכם, הגאדג'טים עוד לא היו קיימים ועם זאת עשיתם רבות בלעדיהם, אך זה עדיין לא אומר שאין צורך בטכנולוגיה ושאין לכם את היכולת ללמוד טכנולוגיות חדשות, שכן טכנולוגיה עוזרת לנו לעשות מספר דברים במקביל או לעשות דברים בצורה יעילה יותר.

מחשב שולחני-

מחשב נייח בדרך כלל מגיע עם רכיבים נפרדים המרכיבים את המחשב השולחני השלם. זה כולל מסך שנקרא גם צג, עכבר, מקלדת ותיבת המחשב עצמה (המכונה כונן).

גרסאות חדשות יותר של מחשבים שולחניים, משלבות את המסך ותיבת המחשב ליחידה אחת עם מקלדת נפרדת.

טאבלט-

טאבלט הוא מחשב אישי קל, אלחוטי ונייד בעל משטח שטוח עם מסך מגע. הטאבלט בדרך כלל קטן יותר ממחשב נייד, אך גדול יותר מסמארטפון. הטאבלטים יכולים לשמש גם כמצלמה, כמו כן בדומה לסמארטפון, לטאבלט סוללה נטענת המחזיקה מספר שעות. בשונה מהמכשיר הסלולרי החכם ישנם טאבלטים שלא ניתן לבצע מהם שיחות טלפון (זה כבר תלוי האם הטאבלט תומך כרטיס SIM).

סמארטפון-

סמארטפון הוא מכשיר טלפון סלולרי עם יכולות מחשב אישי. בדומה לטאבלט, לסמארטפון מסך מגע ויש לו מצלמות לצילום ויכולת להקליט וידיאו.

עבור מרבית האנשים, סמארטפונים משמשים כמחשבים אישיים ניידים מכיוון שהם מסוגלים להתחבר לאינטרנט, להריץ יישומי תוכנה ולאפשר לכם לעשות את רוב הדברים במחשב אישי.

מחשב נייד-

המכונה גם Notebook (נוטבוק), הוא יחידה שנפתחת כמו ספר או מחברת,כאשר הצג כלפי מעלה, המקלדת והעכבר כלפי מטה.

מחשבים ניידים נוחים בכך שהם ניידים ובנוסף לכבל חשמל, המחשב משתמש גם בכוח סוללה שיכול להימשך מספר שעות.


דברים שימושיים שתוכלו לעשות באמצעות מחשב:

לגולש באינטרנט

להשתמש בדוא"ל

לנהל את הכספים שלך

לשחק משחקים

צפייה בסרטים

להקשב למוסיקה

לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה (באמצעות תוכנת מדיה חברתית כמו פייסבוק או שיחות קוליות

שיחות וידאו באמצעות תוכנה כמו Skype

שיתוף אלבומי תמונות

קניות ברשת

לערוך את הווידאו והתמונות שלך

לכתוב מכתבים


מדריך פשוט לשימוש במחשב:


כעת, לאחר שהגדרנו מדוע מחשבים חשובים בעולם של ימינו, ואתם כבר מכירים את סוגי המחשבים העיקריים, הגיע הזמן ללמוד על הדרכים הנפלאות שאתם יכולים להשתמש בהם.


בין אם אתם רוצים ללמוד להשתמש בדוא"ל, לגלוש באינטרנט, לבצע שיחות וידאו עם הנכדים, לרכוש מתנות או פריטים אחרים באופן מקוון, או לשתף ולהציג תמונות עם חברים ובני משפחה, זה קל יותר ממה שאתם חושבים.


אם יש לכם בן משפחה או חבר שיכול להראות לכם וללמד אתכם את הדברים הבסיסיים, זה נהדר.

אם הגעתם למסקנה שאתה מעוניינים להיעזר באנשי מקצוע, יש לא מעט מקומות ואפשרויות לתמיכה טכנולוגית ולאוריינות דיגיטלית, במיוחד לגיל הזהב.


להלן כמה מהמשאבים הטובים ביותר שקיימים, עבור קשישים שרוצים להכיר טוב יותר את הסביבה הטכנולוגית שלהם:



ספרי הדרכה לגיל הזהב-

בקרו בספריה המקומית או בחנות הספרים הקרובה לביתכם. שם תוכלו להיות בטוחים שתמצאו מגוון ספרים שיעזרו לכם ללמוד להשתמש בסוגים שונים של טכנולוגיות. חלקם די פשוטים למעקב ונכתבים במיוחד עבור קשישים. אתם תמיד יכולים גם להזמין ספרים כאלו באופן מקוון באתרים כמו Amazon.com.


ב - TechBuddy הכנו חוברת עדכנית המיועדת לגיל השלישי. אם מעניין אתכם לרכוש אותה - דברו איתנו.


הדרכה מקוונת-

אם כבר יש לך גישה למחשב ואתה יכול להשתמש באינטרנט אז ישנם כמה שירותים מקוונים המציעים שיעורי טכנולוגיה וסרטוני הדרכה תוך כדי אפשרות לך ללכת בקצב שלך.

עם מעט שיטוט ברחבי האינטרנט, ישנם גם הרבה מדריכי וידיאו ב- YouTube שיכולים להציע סקירה מהירה על הידע הכללי במחשבים וספציפיים כמו הגדרת חשבון פייסבוק או ביצוע שיחות סקייפ.

שימוש במחשב יכול לאפשר לכם להישאר מעודכנים, לשתף מידע, לארגן את לוח הזמנים שלכם, לנהל את הכספים והפיננסים שלכם, למצוא ולהאזין למוזיקה האהובה עליכם, לצפות בפרקים ישנים של התוכניות והסרטים המועדפים עליכם והרשימה עוד ממשיכה. עם העזרה וההדרכה הנכונה אתם עשויים למצוא את עצמכם הופכים למומחים בסביבת הטכנולוגיה שלכם מוקדם מכפי שאתם חושבים.

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלנו, לעקוב אחרינו ולהשאר מעודכנים ע"י לחיצה כאן.



קחו שיעור או סדנה מקומית-

סביר להניח שתוכלו למצוא סדנה או חוג מקומי לגיל הזהב ממש בקהילה שלכם. אכן, יש ביקוש רב לסוגים כאלה של קורסים. בין אם מדובר בשיעור מתחילים ליסודות מחשב או לסדרה ספציפית כיצד להתמחות בשימוש בתוכנות או יישומים מסוימים, זו דרך נהדרת לצאת וללמוד עם בני גילכם.


טקבאדי-


השיטה החדשנית והאיכותית ביותר להפוך למומחה טכנולוגי. טקבאדי דואגים לכם למומחה טכנולוגי עד הבית בזמן שנוח לכם! המומחה הטכנולוגי דואג לסדר כל בעיה טכנולוגית שיש לכם ובנוסף יכול להדריך אתכם על שלל המערכות/ תוכנות/ מכשירים טכנולוגיים ושירותים דיגיטליים שבסביבתכם בכדי שתוכלו להשתמש בהם בצורה היעילה והמניבה ביותר עבורכם. ע"י שיטת הדרכה שפותחה בטקבאדי, אנחנו מאמינים שטכנולוגיה יכולה להיות נגישה לכל אחד, בכל גיל. ע"י הדרכה נכונה ומותאמת אישית נוכל להפוך גם אתכם למומחים טכנולוגים.


לפרטים נוספים לחצו כאן או התקשרו ל - 073-396-6301



942 צפיות
bottom of page