top of page

שירותי הענן של One Drive - מה זה בכלל, מה ההבדל משירותי הענן של גוגל ולמה חשוב להכיר!

עודכן: 18 ביולי 2022

במלחמת העולמות בין Google ל- Microsoft, שתי חברות הענק בעולם המחשוב, מתנהל קרב נוסף ומעניין על אחסון המידע האישי שלנו. שתי החברות מציעות שירותי אחסון קבצים בענן. אז למה חשוב שנכיר את One Drive של מיקרוספט?


תוכן עניינים:




למתחילים - מה זה שירותי אחסון בענן?


ענן זהו שירות אינטרנטי לאחסון קבצים, ממש בדומה לכונן הקשיח שלנו שנמצא בכל אחד ממערכות המחשוב שאנו משתמשים בהם כיום. ההבדל המשמעותי ביותר בין שירותי ענן לכונן קשיח הוא שהכונן הקשיח נמצא פיזית אצלנו במחשב כחלק משלל הרכיבים שמרכיבים אותו.


אז איפה הענן נמצא?


כפי שציינו בפסקה העליונה, הענן משמש ככונן אחסון אינטרנטי, כלומר, אם נרצה לפשט את הדברים, ניתן לדמיין שיש לנו חבר עם מחשב בעל קיבולת אחסון גדולה מאוד (הרבה זיכרון במחשב), אותו הוא חולק עם מספר חברים קרובים, כך שלשם הדוגמא, אם קיבלתי מסמך טקסט דרך מערכת המייל ואין לי מקום מיותר לאחסן את אותו המסמך, אוכל לשלוח אותו לאותו חבר שיאחסן אותו עבורי במחשב שלו.

בפועל מה קורה שאנו שומרים מידע בענן?


ברגע שנעלה קבצים לענן, אנו למעשה שומרים את המידע שלנו במאגר שיתופי של משאבי מחשב (לדוג' - חוות שרתים). כל משתמש/חשבון מקבל הקצאה ששמורה רק עבורו מתוך המאגר השיתופי ואנו יכולים לגשת לאותו המאגר מכל מקום בעזרת שימוש באינטרנט. למעשה היתרון הגדול ביותר הוא שהמידע שלנו לא שמור על גבי רכיב זכרון מקומי (לדוג' הזכרון על גבי המחשב שלנו) ולא תלוי בתקינות המכשיר. המחשב שלנו יכול להינזק או ללכת לאיבוד ועדיין כל המידע שלנו יהיה נגיש עבורנו בחשבון הענן שברשותנו.


מסך ההתחברות לשירותי הענן של מיקרוסופט
מסך ההתחברות לשירותי הענן של מיקרוסופט

מה זה One Drive ומה יש לו להציע לנו?


ה - OneDrive מייצג את שירותי הענן של חברת מיקרוסופט המהווים היום המתחרה הגדול לשירותי הענן של גוגל, ה- Google Drive.


ה - OneDrive מאפשר לנו לאחסן קבצים ולגשת אליהם מכל מקום (כל עוד יש לנו חיבור לאינטרנט).

אחסון הקבצים והגישה אליהם מתבצע בצורה פרטית שנגישה רק עבורנו ועבור מי שאנו מחליטים לשתף.

יתרון נוסף הינו האפשרות לשתף קבצים מסויימים עם אנשים מסויימים ללא הצורך לשלוח להם פיזית את הקובץ. פשוט מייצרים עבורם גישה לקובץ או התיקיה אותם אנו מעוניינים לשתף איתם.

מי מבטיח לנו שהקבצים שלנו מוגנים ומאובטחים?


שירותי הענן של מיקרוסופט מאובטחים ברמת האבטחה הגבוהה ביותר, בדיוק מאותו החשש כי אנשים לא רצויים יכולים להיחשף למידע שלנו. תוכלו לקרוא עוד על מאמצי האבטחה של ענקיות האינטרנט ע"י לחיצה פה. מה שכן חשוב לנו שתדעו הוא שכנראה האחסון בענן מאובטח יותר מאשר הזכרון המקומי על גבי המכשיר שלכם - כך שאין סיבה לחשוש.


מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להגן על הנתונים השמורים בענן?

תוכלו לבצע מספר פעולות - החל מבחירת ססמא חזקה לחשבונכם עד להפעלת אימות דו שלבי.

תוכלו לקרוא על כל השיטות ממש פה.



למה חשוב שנכיר את One Drive


1. לרבים מאיתנו, למרות שאנחנו לא מודעים לכך יש חשבון One Drive

קיים בו אנו יכולים לאחסן קבצים. מכיוון שמדובר בשירות של Microsoft שהיא גם הבעלים של מערכת ההפעלה Windows ושל תוכנות ה - Office, שירות הענן One Drive למעשה עובד באיטגרציה מלאה עם מערכת ההפעלה, ולבעלי Office 365 הוא חלק מהחבילה אותה רכשתם.


2. בהמשך לנקודה הראשונה, אנו יכולים לעבוד עם מסמכים בדפדפן שלנו בזמן אמת

ולשתף אותם עם משתמשים אחרים על תוכנות וורד, אקסל ופאוור פוינט. גם ל - Google קיימת היכולת אך על גבי התוכנות שלהם כגון Google Sheets & Doc . דבר הדורש מאיתנו התמקצעות נוספת.


3. אחסון בחינם - מיקרוסופט מציעה אחסון של עד 5 GB ללא עלות.

כך שתמיד אפשר להתנסות בחינם ולראות אם השירות מתאים לכם או לא.





רוצים ללמוד עוד על שירותי ענן, אחסון קבצים ואבטחת מידע?


רוצים לקרוא עוד כתבות מועילות ומעניינות?




bottom of page