top of page
תמונת הסופר/תאורן כהן - מומחה להדרכות

מדריך חינמי: 8 דרכים לעזור להורים שלא מסתדרים עם טכנולוגיה - במיוחד בתקופת חירום

עודכן: 11 באוק׳ 2023

אם גם אתם מעניקים תמיכה טכנית לקרובי משפחה מבוגרים, שמזעיקים אתכם או מבקשים סיוע מרחוק כדי שתפתרו להם בעיות במחשב או תסבירו להם כיצד להשתמש בזום, זה המדריך בשבילכם ● כל הטיפים והעצות שיאפשרו לקרוביכם להתמודד עם הטכנולוגיה ביתר קלות, ולכם - לנשום לרווחה


"ניסיתי להיפטר מהודעה שצצה על המסך ולחצתי 'כן', ועכשיו חצי מהמסך מוסתר על ידי פסים אפורים עם כל מיני שטויות, תעשי שזה יהיה כמו קודם", "נעלם לי הציור של ווטסאפ בטלפון, תעשי שזה יחזור", "נהיה לי מסך כחול, תעשי משהו". אלו הם רק חלק מהבעיות שהגיל השלישי נתקל בהם, ולאחרונה נאלץ להתמודד לבדו.

הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר וההורים והסבים שלנו לא בהכרח יודעים להתמודד איתה.

המדריך מיועד למגוון מקרים, וכל אחד יוכל לשאוב ממנו משהו.


1. בחרו עבורם ססמאות פשוטות נכון, מלמדים אותנו שכדי להגן על השירותים השונים שאנחנו משתמשים בהם, צריך סיסמאות ארוכות ומסובכות. אבל אם ההורים שלכם לא משתמשים במנהל סיסמאות, עדיף להגדיר להם סיסמה שיהיה להם קל לזכור. אין הכוונה לסיסמה נוסח 'סיסמה1234', אלא לססמאות פשוטות לזכרון אך אישיות 'AbaShelUri' או, אם מדובר במחשב, סיסמה בעברית שנכתבת באותיות אנגליות, כמו 'TctAkTurh' שהוא בעצם 'אבאשלאורי' באותיות לועזיות.


2. הדפיסו דף שמרכז את כל הססמאות כן, אנחנו יודעים, עקרונית אסור לעשות את זה. ובכל זאת. להורים שלכם יהיה נוח יותר לראות מולם דף פיזי הכולל טבלה שמרכזת את שמו של כל אחד מהאתרים שאליהם הם נרשמו, שם משתמש וססמה. לא צריך למסגר את הדף ולתלות אותו בכניסה לבית, מספיק שהוא יהיה מונח במגירה או במקום בטוח אחר. אתם תודו לנו כאשר נצטרך להתחבר לאינטרנט הביתי והססמה תהיה שמורה על דף ולא נצטרך להמתין שעות לספק האינטרנט.


3. הכינו מדריכים מצולמים לשאלות נפוצות בפעם החמישים שישאלו אתכם איך מדגישים טקסט, ייתכן שתרצו לתלוש את שערות רגליכם. הקדימו תרופה למכה והכינו מדריכים כתובים צעד אחר צעד לבעיות נפוצות, או מדריכים שבהם אתם מצלמים בווידאו את המסך ואת אופן הניווט בו עד לפתרון. למשקיעים הכי כדאי לייצר מדריך כתוב ולהדפיס. כדי להקל עליכם הכנו מילון טכנולוגי בסיסי שיכול מאוד לעזור למבוגרים. לחצו כאן לקבלת המילון.

כך או כך, זכרו לא לסבך את קרוביכם עם הגדרות או שמות, אלא התאימו את המדריך במילים פשוטות ודברו בשפה שלהם: במקום "להעלות קובץ" הגידו (או כתבו) "לחצו על הסימן של החץ למעלה", במקום "תיקייה", דברו על "המלבן הצהוב".


4. הנגישו עבורם את המחשב והטלפון א. זמן התגובה הממוצע של מסכי מגע עומד על 0.7 שניות, זמן התגובה של בני 65 ומעלה הוא שנייה אחת. הגדירו את המסכים הביתיים (טלפון, טאבלט, עכבר מחשב) כך שיהיו קצת פחות רגישים, כדי למנוע מצב שבו קרוביכם לוחצים על אייקון כלשהו ופותחים יישום שלא התכוונו אליו, או כדי למנוע מצב שבו ידיהם רועדות והם אינם מצליחים לדייק את פעולתם.

ב. הגדילו את הפונטים במסכים, כוונו את עוצמת השמע, שנו את בהירות המסך כך שתכאיב פחות לעיניהם מחד, ומנגד - כך שלא יצטרכו להתאמץ יתר על המידה.

ג. אם הוריכם אינם שולטים באנגלית, הגדירו את שפת הממשקים בתוכנות לשפה בה הם שולטים.


5. דאגו לכך שיש גיבוי לנייד שלהם באחד משירותי הענן זה יחסוך המון דרמה ושברון לב ביום בו בטעות הם ילחצו על כפתור שימחק את כל התמונות והמידע שלהם או סתם במקרה שהמכשיר יינזק.


6. רכשו עבורם שעון חכם בעיני רובנו זה מוצר מיותר ומסורבל, שמתאים רק לטכנולוגים כבדים שרוצים להתממשק עם הכל, אבל דווקא משום כך למבוגרים זה יכול להיות כלי שימושי. חשבו על האפשרויות: לשעון יש GPS ונתוני מיקום (חשוב במיוחד עבור חולי אלצהיימר שעשויים ללכת לאיבוד), הוא מודד דופק ומדדי גוף נוספים, יכול לעקוב אחר תקופות ועוד. אה כן, וגם הקטע הזה שהוא מראה את השעה.


7. הסבירו להם כמה מכללי העולם החדש הרבה מהתוכן חינמי וכמוהו אפליקציות - לנו זה נשמע טבעי, אבל להורים שלנו זה פחות מובן מאליו; למדו אותם שמכשירים הם ניידים: לא צריך לכבות את הטלפון בסוף כל יום, ומנגד - לא צריך להשאיר את הטלפון והלפטופ מחוברים לשקע כל הזמן - אפשר לטעון אותם פעם ביום-יומיים; אל תלחצו "כן" כשצצות מולכם פרסומות. אל. לא. פשוט לא. זה תמיד נגמר רע; אל תעבירו הודעות שרשרת או מצגות מלאות תמונות יפות - מותר ליהנות מהן בעצמכם, אנחנו נסתדר בלי;


8. נשמו עמוק, שחררו והזמינו TechBuddy

אנחנו פה כדי לשחרר אתכם כל סוג של דאגה טכנולוגית ולפנות את זמנכם מהתעסקות לא נגמרת בסיוע טכנולוגי ליקרים לכם. TechBuddy פיתחה קורסים טכנולוגים בשיטה חדשנית, אחד על אחד, מותאמים אישית לצרכים ולרמה של הלקוח. אנו מגיעים עד לבית הלקוח ובתקופת חירום פיתחנו קורסים מרחוק אשר נותנים לתלמיד/ה הרגשה שאנחנו ממש ליד. הקורסים וההדרכות מתבצעות בשעה שנוחה ללקוח ועם הרבה סבלנות ומקצועיות. ההורים שלכם יודו לכם ברגע שהם יסיימו את הקורס שלנו ויוכלו להתנהל בצורה עצמאית בעולם הטכנולוגי שכל כך זר להם מצד אחד, אך כל כך הכרחי עבורם כעת.


2,649 צפיות

Comments


bottom of page