top of page

הדרכת אימות דו-שלבי: בטוח יותר, בלי להתאמץ

עודכן: 11 באוק׳ 2023



רוב החשבונות כיום דורשים אימות דו-שלבי, זהו אימות הדורש ממך להזין במערכת קוד, בנוסף לסיסמא שבחרת. נשמע מורכב? בשביל זה אנחנו פה!

היום נשפוך קצת אור על תהליך האימות הדו שלבי ונראה שהשד הדו-שלבי לא כזה נורא...


אז מדוע בכלל נדרש אימות דו-שלבי?

הצורך באבטחת המידע גובר, ואימות דו-שלבי עוזר להפחית את הסיכון להונאה.

החוכמה באימות דו-שלבי היא שגם אם סיסמתינו נחשפה ועבריין אינטרנט או בשפה מקצועית 'האקר', הצליח לעבור בהצלחה את שלב הזנת הסיסמא, הוא עדיין ידרש לבצע אימות נוסף של זהות. שלב אבטחה גבוה יותר מקשה על הגישה לחשבונך במידה והסיסמא נחשפה.

אבל איך מבצעים את האימות בצורה הקלה ביותר?


המאמת של מיקרוסופט



מיקרוסופט נמצאת בחזית האימות הדו-שלבי. יש להם את אפליקציית המאמת של מיקרוסופט. שהיא פשוטה לשימוש.

במידה ואתם מעוניינים להגדיר את תהליך האימות הדו שלבי על פי מיקרוסופט, אנא פעלו על פי ההוראות מטה:

התחברו לחשבונכם במיקרוסופט ובמידה ואין לכם עדיין תוכלו ליצור אחד כאן .

לאחר שאתם מחוברים לחשבון, היכנסו לפרופיל הקיים שלכם, לרוב הלחצן יהיה בקצה העליון של המסך. בצד ימין או שמאל, תלוי בשפת המערכת שלכם, תוכלו לזהות אותו לפי זה ששמכם רשום עליו.

לאחר שלחצתם על לחצן הפרופיל עם שמכם, תינתן לכם האפשרות להיכנס לחשבון המיקרוסופט שלכם. לאחר שנכנסתם, תהיה לכם האפשרות לבחור מבין האפשרויות השונות את לחצן האבטחה. בחלון האבטחה שנפתח לכם, בקצה העליון של המסך, בסרגל הכלים הכחול בחרו את האפשרות האמצעית מבין ה-3 תחת כותרת, 'הפעל' אימות דו-שלבי.

פתחו את האפליקציה ועקבו אחר ההוראות.

שימו לב שכאשר אתם נכנסים לתיבת המייל שלכם, תוכלו לבחור ולהשתמש באפליקציית המאמת של מיקרוסופט. ישלח אליכם מספר שאותו תתבקשו להזין באפליקציה.


המאמת של גוגל (Authenticator)



יצירת אימות דו שלבי דרך גוגל היא הפשוטה ביותר. כדי להפעיל את האימות נשתמש באפליקציה של גוגל הנקראית Authenticator. זו אפליקציה שמייצרת סיסמאות לאימות דו-שלבי. הדבר החכם בה, זה שהיא לא דורשת חיבור לרשתות סלולריות ולכן גם נוחה לשימוש אם אתם בחו"ל.

במידה ואתם מעוניינים להגדיר את תהליך האימות הדו שלבי על פי גוגל, אנא פעלו על פי ההוראות מטה:

הדרך הקלה והמהירה ביותר להגדרת האימות הדו-שלבי שלכם מתחילה כאן, היכנסו לחשבון הגוגל שלכם, בחרו בתבנית האבטחה ולאחר מכן תחת כניסה לחשבון ה- Google, לחצו על לחצן האימות הדו-שלבי. הורידו את האפליקציה מחנות האפליקציות עברו אל המאמת של גוגל וחברו אותו למכשיר הנייד שלך.

חזרו לחשבון ה- Google שלכם. שם יוצג לכם קוד QR(מעין ברקוד דו-ממדי). צלמו את קוד ה- QR. או לחלופין, הזינו בעצמכם את קוד האישור.


הודעת SMS או הודעה קולית

הודעת סמס היא ככל הנראה צורת האימות הנפוצה ביותר. מקבלים קוד ב- הודעת SMS שיש להזין. יישומים רבים אחרים משתמשים באותה שיטת אימות. בנוסף, ניתן לחבר מספר מספרי טלפון ניידים שונים לשירות זה.


מאמת דו שלבי של ווטסצאפ

סרטון הדרכה המסביר כיצד להפעיל אימות דו שלבי עבור ווטסצאפ


לסיכום

יש צורך באימות דו-שלבי כדי להקשות על אנשים בלתי מורשים לגשת לחשבונות שלא בבעלותם. גם אם אינך מרגיש שיש לך סודות, עדיין חשוב לשמור על פרטיותך. הם מפחיתים את הסיכון להונאה ,גניבת זהות והדלפת מידע. ככל שהזמן עובר והשימוש באפליקציות ותוכנות שונות גובר, כך גובר גם הצורך והשימוש באימות הדו-שלבי.

צריכים עזרה בבית עם אבטחת המחשב, הטלפון הנייד או הטאבלט? זקוקים לעזרה בגיבוי? השאירו את פרטיכם בטופס בתחתית המסך



619 צפיות
bottom of page