אורן כהן - מומחה להדרכות

11 אפר 20203 דקות

עובדים מהבית? 4 טיפים חשובים לשמור על איכות גלישה גבוהה

אחד מהשינויים המרכזיים שאנחנו עוברים בעקבות וירוס הקורונה הוא העובדה שהמוני אנשים העבירו את העבודה שלהם הבייתה והם משתמשים בתשתית הקיימת של האינטרנט בביתם ע"מ לעבוד ולצרוך הרבה יותר תכנים. זה יוצר עומס גדול על תשתיות האינטרנט. די בכך שגם נטפליקס וגם יוטיוב יצאו בהצהרה שבתקופת זמן זו הם מורידים את איכות התמונה (ככל שהאיכות גבוהה יותר יש צורך לתעבורת מידע גדולה יותר) כדי להקל על הלחץ בתשתיות. בעקבות פניות רבות אלינו של לקוחות שסובלים כרגע ממהירות האינטרנט בבית, החלטנו לייצר תוכן חשוב שיעזור לכם לוודא כי הרשת הביתית שלכם תעבוד בצורה אופטימלית.
 

 
ישנם כמה גורמים בבית המשפיעים על מהירות האינטרנט. בימינו, לא המרחק למרכז התקשורת הוא שקובע את המהירות, אלא באיזה שעה אנחנו גולשים, כמות הגולשים במקביל על אותה רשת, ומספר השכנים שגולשים על אותו ערוץ אלחוטי. כמובן שגם לאיכות הנתב (ראוטר) יש משמעות לא מבוטלת.
 

 
טיפ 1: מיקום
 
הרחק את הנתב ממכשירי חשמל כמו סטראו, רמקולים, מנורות הלוגן, טלוויזיות ומתגי דימר. נסו להרחיק גם ממכשירים שמפיצים אותות אלחוטיים, כמו טלפונים אלחוטיים ומוניטורים לתינוקות. נסו גם להניח אותו במקום מרווח, כך שהאותות האלחוטיים יוכלו לצאת בצורה אופטימלית ולא להיחסם ע"י קירות וחפצים שונים. מיקום טוב יהיה על מדף או שולחן, וכמובן שלא על הרצפה.
 

 
מכיוון ששקע הפס הרחב או הסיבים יושב לעיתים קרובות ליד קיר או הדלת, זה גם יהיה בדרך כלל המקום בו תציבו את הנתב. אבל האמת, עדיף לנו להציב את הנתב במיקום כמה שיותר מרכזי בבית, כדי שנקבל את הטווח המקסימלי של הנתב לאורך כל הדרך. לטיפים נוספים כיצד לבצע אופטימיזציה של WiFi בבית, עיינו בכתבה: איך להפוך אינטרנט אל-חוטי לאינטרנט על-חוטי.
 

טיפ 2: נתקו והפעילו מחדש
 
המלצה נוספת היא לנתק את המכשירים שלך מהרשת האלחוטית כשלא משתמשים בהם. טלפונים חכמים וטאבלטים משתמשים לרוב באינטרנט ברקע, גם אם המסך כרגע אינו פעיל. ניתוקם עלול לגרום לחיבור חזק יותר למכשירים אחרים, שאתם כן משתמשים בהם כעת.
 

 
בנוסף, הפעילו מחדש את הנתב מעת לעת. כבו אותו ולמשך כ - 20 שניות. למרות שהנתבים כיום מאוד חכמים, לפעמים יעשה להם טוב אם נכבה אותם ונבצע הפעלה מחדש. חשוב - אם קיימות הגדרות ידניות, חשוב לוודא שאנחנו לא עושים איפוס להגדרות יצרן כדי לא למחוק את כל ההגדרות הידניות. בכל מקרה, הוצאה מהחשמל לא אמורה לגרום לאיפוס הנתב.
 
זכרו שתמיד (אם אפשרי) עדיף לחבר את המחשב לנתב עם כבל Ethernet (כבל רשת), המספק יציבות ומהירות טובה מאשר חיבור אלחוטי. ללמוד על הכבלים השונים לחצו כאן.
 

 
טיפ 3: חיבור תקין?
 
נשמע כמו טיפ בסיסי אבל חשוב לוודא שהנתב מחובר כראוי. בדקו שהכבלים נראים שלמים ומתאימים. יש לחבר את הנתב ישירות לשקע החשמל בקיר ולא דרך כבל מאריך או מפצל. במקרה שמדובר בנתב מאוד ישן, חשוב להשתדרג, הטכנולוגיה בשנים האחרונות השתפרה מאוד וניתן בסכום לא גבוה לרכוש נתב איכותי שישפר לכם משמעותית את הגלישה הביתית. קחו בחשבון שלרוב הנתב שנקבל מחברות התקשורת השונות יהיה באיכות לא גבוהה, ולכן תמיד עדיף לרכוש בעצמכם ראוטר איכותי ולא לשלם דמי שכירות על ראוטר פחות איכותי. מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות ורכישה לגבי הנתב שמתאים לכם בהתאם למאפיינים השונים של גודל הבית, נפח השימוש ועוד.

אם אתם עובדים מהבית, זכרו שככל שתעבדו יותר אנשים על אותה רשת החיבור שלכם יהיה איטי יותר. לכן נסו לתזמן עם שאר דיירי הבית את השימוש, כך שלא יקרה מצב שבו כמה משתמשים עולים לשיחות וידאו שונות באותו הזמן.
 

 
אם אתם חשים שהמהירות איטית במכשיר אחד (למשל מחשב) ובמכשיר אחר הוא עובד היטב, נסו לבדוק את המכשיר האיטי ע"י בדיקה של כמות הטאבים שפתוחים לכם בדפדפן. אם קיים עדכון תוכנה לדפדפן, או אם קיימת תוכנה ספציפית שמנצלת את כל כוח החישוב של המחשב. מדי פעם, טוב לבצע ניקוי של נתונים שנשמרו ע"י הדפדפן.
 


 
בכלי ניתוח של הרשת האלחוטית אתם יכולים לראות על אילו ערוצים אתה ושכניך גולשים, שניהם ברצועות תדרים 2.4 או 5 ג'יגה הרץ. ניתן לראות אילו טווחי תדרים חופשיים יותר ולשנות בהתאם את ההגדרות.
 

 

 
טיפ 4: בדיקת מהירות
 
תמיד מומלץ לבצע בדיקת מהירות כדי לבדוק האם מהירות האינטרנט שאתם מקבלים היא בהתאם לרוחב הפס שרכשתם מהספק שלכם. כלי פופולרי ובלתי תלוי הוא Speed test by Ookla. חשוב לוודא שבעת הבדיקה אתם מחוברים לרשת האינטרנט הביתית ולא גולשים על הרשת הסלולרית שלכם. כמו כן, חשוב לזכור שאת נפח הגלישה האופטימלי תקבלו כאשר תהיו מחוברים עם כבל רשת. דרך גלישה אלחוטית תמיד נאבד חלק מהמהירות בדרך.
 

 
אם אתם צריכים עזרה בייעול הרשת הביתית, להתייעץ איזה חומרה תגרום לגלישה אופטימלית אצלכם בבית או בסיוע בפתרון בעיות, אנחנו פה עבורכם ונשמח לעזור לכם, גם מרחוק ע"י ביצוע הזמנה דרך לחיצה פה.

    339
    0