יסמין פרץ-מומחית להדרכות

19 יונ 20204 דקות

מדריך לשימוש באפליקציית וואטסאפ (WhatsApp)

עודכן ב: 21 יונ 2020

וואטסאפ היא אפליקציה (יישומון בעברית) ותוכנה חינמית להעברת מסרים מיידיים, תמונות, מסמכים, קטעי וידאו וקול. האפליקציה פותחה על ידי חברת WhatsApp, שהוקמה ב-2009 על ידי יאן קום ושותפו בריאן אקטון, ומאז שנת 2014 נמצאת בבעלות חברת פייסבוק. השם באנגלית "WhatsApp" הוא משחק מילים- בין הביטוי What's Up? ("מה נשמע?" בעברית) ובין המילה WhatsApp אשר הינה בעלת צליל דומה ומשלבת את המילה "APP" המהווה קיצור של המילה "Application" (אפליקציה).

האפליקציה זמינה להורדה במכשירי אייפון, אנדרואיד ו- windows phone. בנוסף, תוכלו להשתמש באפליקציה גם באמצעות המחשב שלכם ע"י כניסה לאתר וואטסאפ ווב (הסבר על כך תוכלו למצוא במדריך לשימוש בWhatsApp Web). האפליקציה מעוצבת בצורה שונה בכל אחת ממערכות ההפעלה, אך המסכים זהים וכוללים מסך המציג את רשימת הצ'אטים (עם אנשי קשר בודדים או עם קבוצות), מסך להוספת "סטטוס", מסך לפתיחת צ'אט עם איש קשר ואפשרות לפתיחת קבוצה, מסך לשיחות וידאו ומסך להגדרות. לפני שתמשיכו בקריאת המדריך אנחנו ממליצים להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות לטלפון הנייד שלכם.

מאיפה מתחילים?

1. לאחר שהורדתם את האפליקציה לטלפון הנייד שלכם, אשרו גישה לאנשי הקשר והסכימו לתנאי השימוש, כפי שתתבקשו עם פתיחת האפליקציה.

2. הקלידו את מספר הטלפון הנייד בחלק המיועד לכך במסך שייפתח והזינו את קוד האימות שוואטסאפ תשלח למכשירכם בהודעת סמס.

3. הקלידו את שמכם ואם תרצו הוסיפו תמונה לחשבון הוואטסאפ שפתחתם.

4. לאחר הגדרת החשבון, יוצג בפניכם מסך ובו אנשי הקשר (האנשים שמספר הטלפון שלהם שמור בטלפון הנייד שלכם) המשתמשים באפליקצייה.

נושאי הלימוד בהדרכה זו:

1. שליחת הודעות וואטסאפ

2. שליחת מסמכים, תמונות וסרטונים

3. שליחת הודעות קוליות

4. מחיקת הודעות לאחר השליחה

5. עריכת שיחות טלפון ווידאו

6. יצירת קבוצה חדשה

7. השתקת התראות בקבוצה

8. פונקציית החיפוש

שליחת הודעות וואטסאפ

על מנת לשלוח לאיש קשר הודעה, עליכם ללחוץ על שמו ובמסך שייפתח לגשת לשורת ההודעות המופיעה בתחתית המסך, להקליד את ההודעה שברצונכם לשלוח ובסיום ללחוץ על אייקון החץ הירוק המופיע מימין לשורת ההודעות.

במידה ותרצו להוסיף להודעה אימוג'יס (פרצופונים), עליכם לסמן את המקום בו תרצו להוסיף אימוג'י על ידי לחיצה עליו, לאחר מכן ללחוץ על פרצוף ה"סמיילי" המופיע משמאל לשורת ההודעות, לבחור את האימוג'י הרצוי במסך שייפתח ורק אז ללחוץ על אייקון החץ הירוק ולשלוח את ההודעה.

שליחת מסמכים, תמונות וסרטונים בוואטסאפ

מלבד שליחת הודעות ואימוג'י, באפשרותכם לשלוח דרך הוואטסאפ גם תמונות, סרטונים, מסמכים וכדומה. על מנת לעשות זאת, ראשית עליכם ללחוץ על אייקון האטב המופיע בשורת הקלדת ההודעה ואחר מכן לבחור באחת מהאפשרויות (כלומר ללחוץ על אחד מהאייקונים) בחלון שיוצג.

לאחר הלחיצה על האייקון הרצוי, ייפתח חלון ובו תתבקשו לבחור בקובץ אותו תרצו לשלוח, כמו למשל בדוגמה מטה, בה נפתח חלון לאחר בחירה באייקון של שליחת מסמך:

לאחר שבחרתם בקובץ המבוקש, תתבקשו לאשר את השליחה על ידי לחיצה על Send או "שליחה":

במקרה של שליחת תמונה או סרטון, תצטרכו ללחוץ על אייקון החץ הירוק לשם השליחה. שימו לב כי במקרה זה תוכלו להקליד בשורה שמשמאל תיאור או משפט נלווה במידה ותרצו:

שליחת הודעות קוליות

אם אתם לא רוצים או יכולים להתכתב בהודעות מסיבה כזו או אחרת, תוכלו לשלוח ולקבל הודעות קוליות בוואטסאפ. על מנת לשלוח הודעה קולית, עליכם "להחליק למעלה" את סימן המיקרופון שליד שורת הכתיבה הריקה או ללחוץ עליו ולהקליט את ההודעה שתרצו לשלוח. כשתסיימו, פשוט שחררו את הלחיצה (או לחצו על אייקון החץ הירוק במקרה בו החלקתם למעלה את סימן המקרופון) וההודעה תישלח. תוכלו לשמוע את ההודעה ששלחתם או את ההודעות שנשלחו אליכם על ידי לחיצה על משולש ההפעלה (Play). שימו לב כי את ההקלטה ניתן לבטל אך ורק בזמן ההקלטה בעזרת החלקת האצבע איתה לוחצים על אייקון המיקרופון לצד הנגדי במסך או באמצעות לחיצה על Cancel/ "ביטול" במידה והחלקתם מעלה את סימן המיקרופון.

מחיקת הודעות לאחר השליחה

במקרה בו כבר שלחתם את ההודעה- בין אם הודעה רגילה ובין אם הודעה קולית- תוכלו למחוק אותה ממכשירכם וממכשירו של האדם לו שלחתם את ההודעה על ידי לחיצה ארוכה על ההודעה שתרצו למחוק ולאחר מכן לחיצה על האייקון של פח האשפה המופיע בראש האפליקציה:

לאחר הלחיצה על אייקון פח האשפה בחרו באפשרות "מחק עבור כולם" (כפי שמופיע בדוגמה מטה). יש לציין כי לא תמיד מצליחים למחוק הודעה לפני שהנמען קרא אותה. לכן, ההמלצה היא לבדוק היטב מה שולחים ולמי לפני השליחה ולהימנע ככל הניתן מהצורך במחיקת הודעה בדיעבד.

עריכת שיחות טלפון ווידאו בוואטסאפ

מלבד משלוח הודעות, בוואטסאפ ישנה אפשרות גם לערוך שיחות טלפון ושיחות וידאו. על מנת לערוך שיחת טלפון (יעיל למשל בחו"ל, במידה ורכשתם רק חבילת גלישה) עליכם לבחור בשם איש הקשר בוואטסאפ אליו תרצו להתקשר, ואז ללחוץ על אייקון הטלפון. במידה ותרצו לערוך שיחת וידאו עם איש הקשר, תוכלו לעשות זאת ע"י בחירה באייקון מצלמת הוידאו.

יצירת קבוצה חדשה

במידה וברצונכם ליצור קבוצה הכוללת מספר משתתפים ועוסקת בנושא מסוים (למשל קבוצה משפחתית או כזו שמטרתה תיאום לצורך ארגון אירוע כלשהו), עליכם ללחוץ על האייקון של 3 הנקודות המופיע בראש האפליקציה:

לאחר מכן יש לבחור ב"קבוצה חדשה" (או New group באנגלית):

לאחר הבחירה ב"קבוצה חדשה" יוצג חלון ובו יהיה עליכם לבחור באנשי הקשר שתרצו לצרף לקבוצה שפתחתם (ע"י לחיצה על איש הקשר הנבחר) ולאחר מכן ללחוץ על האייקון של החץ הלבן בעיגול הירוק המופיע בתחתית החלון.

לבסוף, בחלון שנפתח עליכם להקליד את שם הקבוצה במקום המיועד לכך וכן להוסיף תמונה ותיאור אם תרצו. בסיום עליכם ללחוץ על אייקון ה-"וי" הירוק על מנת ליצור את הקבוצה.

השתקת התראות בקבוצה

במידה ואתם חברים בקבוצה מסוימת, אך לא מעוניינים לקבל התראות כששולחים הודעות בקבוצה, באפשרותכם להשתיק את קבלת ההתראות ולהימנע מלקבלן במשך התקופה שתבחרו, זאת ע"י לחיצה על אייקון 3 הנקודות בשורת הכותרת:

לאחר מכן בחירה ב"השתקת התראות" (Mute notifications):

ואז בחירה במשך הזמן בו תרצו להשתיק את ההתראות: 8 שעות, שבוע או שנה, ולבסוף לחיצה על OK/ "אישור".

פונקציית החיפוש

במידה וברצונכם לחפש הודעה מסוימת ששלחתם או שנשלחה אליכם, באפשרותכם לעשות זאת ע"י לחיצה על אייקון זכוכית המגדלת בראש האפליקציה:

לאחר מכן יש להקליד את המילה המבוקשת בשורת החיפוש (search) ואז ללחוץ על החץ הירוק:

לאחר מכן יוצג בפניכם חלון עם כל ההודעות המכילות את המילה שחיפשתם, כאשר המילה עצמה מסומנת בצבע כחול. בשלב זה עליכם רק לבחור בהודעה הרלוונטית עבורכם מבין ההודעות המוצגות:

לסיכום, וואטסאפ היא אפליקציה ותוכנה חינמית להעברת מסרים מיידיים, תמונות, מסמכים, קטעי וידאו וקול. בהדרכה זו למדנו לשלוח הודעות וואטסאפ; לשלוח מסמכים, תמונות וסרטונים; לשלוח הודעות קוליות; למחוק הודעות לאחר השליחה; לערוך שיחות טלפון ווידאו; ליצור קבוצה חדשה; להשתיק התראות בקבוצה ולהשתמש בפונקציית החיפוש.

אתם מוזמנים להמשיך ולגלוש במרכז ההדרכה שלנו וללמוד תכנים נוספים.

בהצלחה,

TechBuddy


 

2634
2