Yosi Levi

6 ינו 20202 דקות

המדריך למשתמש המתחיל בפייסבוק ורשתות חברתיות

עודכן ב: 28 ינו 2021

פייסבוק הינו אתר אינטרנט המהווה את הרשת החברתית הגדולה בעולם. ניתן לשוחח דרכה בכ-70 שפות שונות ואף יותר. חברת פייסבוק מדווחת על כשני מיליארד חברים וכ- 800 מיליון משתמשים פעילים בכל יום.

פייסבוק הוקם על ידי 5 יזמים צעירים, מארק צוקרברג, דסטין מוסקוביץ', אנדרו מקקולום, אדוארדו סברין וכריס יוז.

פייסבוק הינה פלטפורמה מגוונת שדרכה ניתן לבצע מספר פעולות, אך הפעולה העיקרית הינה יצירת קשר. כלומר, כל משתמש שבבעלותו פרופיל פעיל בפייסבוק יכול ליצור קשר עם פרופיל אחר. בנוסף, דרך פייסבוק ניתן לקרוא על נושאים שמעניינים אותי או לחלופין לראות סרטוני וידאו בתחומים שנוגעים לי, אפשר להשתמש בחוכמת ההמונים ולשאול שאלות הקשורות לתחומי העניין שלי, כמו לדוגמא, שאלות על היכן ניתן לרכוש מוצרים מסויימים או לקבל המלצות על שירותים שמעניינים אותי.

הרשימה המפורטת מעלה הינה רק חלק מכלל השימושים בפייסבוק, אנחנו נדון במאמר זה בעיקר בנושאים אלו כך שבסוף המאמר תוכלו להכיר את פונקציות האתר טוב יותר.

אז כיצד הכל מתחיל?

ראשית יש להקים פרופיל משתמש בפייסבוק, תהליך לא מורכב מידי שמוסבר יחסית היטב, כך שכל אחד יכול לעשות אותו. לאחר הקמת הפרופיל תוכלו להתחיל להשתמש במערכת במגוון האפשרויות.

בסרטון הבא תוכלו לראות את תהליך פתיחת החשבון דרך האפליקציה:

שליחת הודעה - לפייסבוק ישנה פלטפורמת לשליחת הודעות בשם Messenger, את ההודעות ניתן לשלוח למשתמשים גם אם הם חברים שלכם וגם אם לא, דרך הפלטפורמה הזו ניתן גם ליצור קבוצות בין חברים כך שתוכלו לשלוח הודעה אחת וכל החברים יוכלו להשתתף ביחד, ממש בדומה ל Whatsapp.

כתיבת פוסטים - הפוסטים הם בעצם הדרך של כל משתמש לחלוק ידע, רעיון או רגש ברחבי הרשת החברתית. פוסט יכול להכיל מילים, תמונה ווידאו, כל אחד בנפרד או כולם ביחד, תלוי במסר שאותו המשתמש מעוניין להעביר. אגב אם שאלתם את עצמכם כיצד אומרים פוסט בעברית, התשובה היא רשומה!

צריכת תוכן - פייסבוק מעוניינת להיות האוטוריטה בתחום צריכת התוכן, משמע, הם יוצרים המון אפשרויות בהן המשתמשים שלהם יוכלו לצרוך את התוכן שבו הם מתעניינים ביותר, כלומר פייסבוק יכול להוות לחלק מהמשתמשים תחליף לעיתון של הבוקר. אז איך זה קורה?

פשוט מאוד, כל פעם שיש משהו שמעניין אותנו ולחצנו על לחצן ה - (Like) לייק, פייסבוק לומדת אותנו ויודעת בהתאם להראות לנו תוכן דומה בפעמים הבאות.

מסקנות שימוש בפלטפורמה - כדי להפוך את תהליך השימוש בפייסבוק למתאים ביותר עבורי, חשוב לשים לב ולהכניס לרשת החברים שלי רק את אלו שאני מכיר או לחלופין לא להכניס כל אחד שמבקש חברות, לעשות לייקים רק על מה שמעניין אותי, בין אם מדובר על תוכן או פוסטים שאנשים משתפים. ככל שאקפיד להיות נאמן לעשות לייק למה שמעניין אותי, כך פייסבוק תקפיד לא להכניס לי "תוכן זבל" ופרסומות שלא מתאימות עבורי, כך שלדוגמא, אם מעניין אותי לדעת יותר על מתן תמיכה טכנולוגית עד הבית אוכל לעשות לייק לדף הפייסבוק של TechBuddy IL ולקבל תוכן איכותי ורלוונטי בנושא התמודדות עם טכנולוגיה בסביבה הביתית.

דרך אגב, יש לנו קורס בתחום הרשתות החברתיות הכולל לימוד על אפליקציות כמו Facebook ,Whatsapp, Instagram, Twitter, Linkedin ועוד…, וכל זה מועבר גם על המכשיר הסלולרי החכם וגם על גבי המחשב הביתי, אנחנו נותנים באותו הקורס גם ידע על תוכנות דומות נוספות לפי בקשותיהם של הסטודנטים שלנו ובונים להם קורס מותאם אישית לפי הצרכים הטכנולוגיים שלהם! לפרטים נוספים לחצו כאן או התקשרו אלינו למספר 073-396-6301 ואנחנו נעזור לכם בבחירת הקורס המתאים ביותר עבורכם.

    622
    1