Yosi Levi

17 יונ 20204 דקות

הדרכת שימוש וגיבוי בשירותי הענן - מתקדמים

עודכן ב: 11 אוק 2023

בשיעור על שירותי ענן למתחילים דיברנו על מערכת גוגל דרייב, הצגנו את אפשרויות ניהול הדרייב, כיצד ניתן לגבות את הקבצים שלנו וכיצד ניתן לשתף קבצים עם משתמשים נוספים.

כחלק ממכלול שגוגל מספקת ישנם עוד שתי פלטפורמות חשובות שיעזרו לנו בגיבוי תמונות ואנשי קשר, כך, שאם נסתכל על מכלול הכלים שגוגל יודעת לספק לנו, גוגל דרייב מתאים יותר לקבצים שקיימים אצלנו על גבי המחשב ואילו גוגל פוטוס (Photos) וגוגל קונטאקטס (Contacts) מתאימים יותר לקבצים שקיימים אצלנו על גבי הטלפונים החכמים (Smartphone), כך שאם חלילה הטלפון נאבד, נגנב או נהרס, קבצי התמונות ואנשי הקשר יהיו מגובים על גבי מערכות אלה מה שיעזור לנו לשחזר אותם בטלפון החכם החדש!

בהמשך לפסקה הקודמת, היום, במאמר זה, אנחנו נדבר על שתי פלטפורמות נוספות שיעזרו לנו לגבות תמונות ואנשי קשר, פלטפורמה אחת נקראת גוגל פוטוס (Photos) ואילו השניה נקראת גוגל קונטאקטס (Contacts).


הנושאים אותם נלמד על גבי הפלטפורמה גוגל תמונות (Photos):

1) הכרת המערכת

2) העלאת קבצי תמונה ושימורם בדרייב

3) יצירה של אלבום/ אנימציה/ קולאז'

4) עריכת תמונות

1) הכרת המערכת

בתמונה מעל נוכל לראות שישנם שלושה אזורים מסומנים בצבעים שונים, בצד שמאל מלבן אדום, במרכז העליון של הדף מלבן כחול ובצד ימין של הדף בסמוך למלבן הכחול ישנו מלבן בצבע ירוק, הסבר על כל אחד מהמלבנים ינתן למטה:

מלבן אדום -

1) תפריט כללי של כל גוגל פוטוס, שם נוכל למצוא את כל מה שמוצג לנו כאן, על המסך המורכזי ובנוסף נוכל לראות בסופו של התפריט את כמות המידע ששמור לנו על גבי הדרייב

2) מסך Photos - במסך זה נוכל לראות את כל התמונות שקיימות אצלנו בדרייב לפי סדר כרונולוגי.

3) מסך Albums - במסך זה נוכל לראות את כל האלבומים שיצרנו.

4) מסך For you - מסך זה נקרא גם מסך היצירה/מלאכה משום שבתוכו נוכל ליצור מגוון של יצירות כמו: אלבומים/ קולאז'ים, סרטונים ואנימציות קצרות.

5) מסך Sharing - מסך השיתופים דרכו נוכל לבחור אילו מהקבצים נרצה לשתף, דרך איזו פלטפורמה ואת מי נרצה לשתף.

מלבן כחול -

מלבן זה נמצא בחלקו העליון האמצעי של המסך, באמצע בין המלבן האדום לירוק, במלבן זה נוכל לחפש את שם הקובץ עליו נרצה לעבוד, כך, לא נצתרך לחפש אותו מבין כל שאר הקבצים הנמצאים על גבי הדרייב.

מלבן ירוק -

1) מסך +Create - דרכו נוכל לייצר מגוון של יצירות, כמו, אלבומים, קולאז'ים, אנימציות וסרטונים.

2) מסך Upload - דרך מסך זה נוכל להעלות קבצים חדשים על גבי הדרייב.


2) העלאת קבצי תמונה ושימורם בדרייב

בחלק זה של המאמר נסביר על תהליך העלאת הקובץ לדרייב האישי וניתוב הקובץ במידת הצורך בתוך הדרייב עצמו, כך, שאם לדוגמא, נרצה לשייך כבר את התמונה לתוך אלבום קיים או במידה והאלבום לא קיים עדיין וזוהי התמונה הראשונה באלבום, נוכל לייצר את האלבום כבר עם העלאת התמונה הראשונה לדרייב.

שימו לב שתהליך העלאת התמונות ממסופר מ 1 עד 4:

1) לחצן ה Upload - על ידו נוכל להתחיל את התהליך העלאת התמונה לדרייב.

2) לאחר בחרנו להעלות את התמונה, יפתח לנו חלון מספר 2 מתוכו נבחר את האפשרות היחידה (Computer), כלומר שאנחנו רוצים להעלות תמונה מהמחשב אל תוך הדרייב.

3) יפתח לנו חלון שממנו נוכל לבחור את הקובץ הרצוי, דרך חלון זה נוכלל לנווט אל המקום בו נמצא הקובץ שאותו אנחנו רוצים להעלות אל תוך הדרייב.

4) בשלב זה נוכל לראות את קצת התקדמות העלאת התמונה אל תוך הדרייב, חלון זה יקפוץ בפינה השמאלית התחתונה, בדיוק היכן שהוא נמצא עכשיו ובנוסף חלון זה נותן לנו את האפשרות לבטל את העלאה במידה ולחצנו על הקובץ הלא נכון, כך, שאם אכן נרצה להפסיק נוכל ללחוץ על Stop.

לאחר שהקובץ עלה סופית אל תוך הדרייב, יקפוץ לנו חלון נוסף בחלקו התחתון הימני של המסך (בתמונה מעל מסומן באדום).

שימו לב שבתוך חלון זה ישנם שני לחצנים, האחד (מסומן בספרה 1 בירוק) מאפשר לנו לצרף את התמונה כבר לתוך אלבום קיים ואילו הלחצן השני (מסומן בספרה 2 בירוק) מאפשר לנו לצרף את הקובץ לתוך אלבום משותף


3) יצירה של אלבום/ אנימציה/ קולאז'

בכדי שנוכל ליצור אלבום, יש לבחור את אפשרות Album מתוף הטבלה שנפתחה לאחר הלחיצה על לחצן ה- +Create

מיד לאחר מכן, יפתח לנו מסך חדש שידרוש מאיתנו לתת שם חדש לאלבום ולהוסיף תמונות אל האלבום החדש, ממש כמתואר בתמונה:

לאחר שנתנו שם חדש באלבום ולחצנו על לחצן הוספת התמונות יפתח לנו חלון בו נוכל לבחור את התמונות שאותן נרצה להעביר לאלבום, חשוב לשים לב שרק התמונות שאותן סימנו בסימן V, שנמצא בפינה השמאלית העליונה בכל תמונה בסוף יעלו לאלבום.

לא לשכוח ללחוץ על לחצן ה -Done, בפינה הימנית העליונה של המסך

תהליך היצירה זהה לכל חמשת האפשרויות הקיימות בתפריט ה - +Create, תחילה בוחרים בתפריט, נפתחת הטבלה מתוכה נבחר את האפשרות שאותה נרצה מבין חמשת הנושאים (אלבום, אנימציה, קולאז', סרטון ושיתוף אלבום קיים), נבחר את הקבצים שאיתם נרצה לעבוד על ידי הקלקה יחידה בעוד שאנחנו שמים לב לסימן ה- V הכחול ולבסוף אישור תהליך על ידי לחיצה על לחצן הסיום שנמצא בפינה הימנית העליונה של המסך.


4) עריכת תמונות

אפשרות עריכת התמונות נפתחת רק כאשר אנחנו בוחרים ופותחים את התמונה אותה אנחנו רוצים לערוך, בתמונה מעלה מסומן הלחצן המרובע האדום שנמצא בחלקו העליון ביותר של המסך שלאחריו תפתח הטבלה הצהובה מתוכה נוכל לבחור את האלמנטים אותם נרצה לשנות:

אלמנט מספר 1 - פילטר לתמונה מתוך רשימה קבועה מראש

אלמנט מספר 2 - עריכת הצבע והתאורה בתמונה

אלמנט מספר 3 - חיתוך תמונה ומתן זווית אחרת לתמונה

בסוף העריכה יש ללחוץ על לחצן ה- Done שנמצא בפינה הימנית העליונה של התמונה ולא של המסך!


לסיכום -

עברנו על כל ארבעת השלבים שסיכמנו בתחילת המאמר, שהם, היכרות המערכת, העלאה וגיבוי התמונות, יצירה של אלבומים ולבסוף עריכת תמונות שנמצאות על גבי הדרייב.

מערכת הגוגל פוטוס קלה ואוורירית לשימוש, יש בה בדיוק את הפונקציות הנחוצות לשימור ועריכה של התמונות שלכם.

    152
    2